Här nedan finns följande prisalternativ i First hela vägen till BKK. Tänkte att en längre layover i DXB för att pröva lounge och sånt också
Känns priset rimligt?
Visa bifogad bild 15354
Faktum är att jag knappt skulle överväga detta om så priset vore hälften (Och då hör jag ändå till dem som gillar EK:s F-suiter)
Orsaken är den hemska tidtabellen.
Ut blir bara restiden över 17 timmar, dörr till dörr en bra bit över 20, och det även om man inte ska åka vidare från BKK, vilket ju många gör.
Med såna restider måste tidtabellen möjliggöra en bra balans mellan servicen och sömn, där sömnen måste vara möjlig i lite längre etapper. Detta schema ser som gjort ut för att fresta till återkommande intag av alkohol och mat i lounger och suiter, men bara sporadisk sömn. Man hinner bli både full, övermätt, fyllsjuk och bakfull flera gånger om.
Resultatet blir att man anländer som ett vrak, och då är det en föga tröst att champagnen var av en ovanligt dyr årgång...
Hemresan ska vi bara inte tala om, men där är ju det bedrövligt långa stoppet t o m självförvållat, vad jag förstår.
Och det finns faktiskt mängder av prisvärda och schemamässigt bekvämare alternativ i både C och F ARN-BKK.