Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Några har varit inne på det redan men de flesta av oss hade inte funderat på att för att få lönsamhet på linjen handlar det inte bara om svenska resenärer utan även resenärer till Sverige. Vem vet hur bokningsläget kommer att se ut där?

Kollade lite på uttagstabeller via Alaska Airlines, men där står bara priser fr o m 16 januari från Nordamerika.
Vore ju intressant att veta om det går att ta ut resor från annat än just Nordamerika, så man kan planera in ev poänginförskaffning.
Man får väl maila kundservice då...

Här nedan finns följande prisalternativ i First hela vägen till BKK. Tänkte att en längre layover i DXB för att pröva lounge och sånt också :)

Känns priset rimligt?

Visa bifogad bild 15354
Faktum är att jag knappt skulle överväga detta om så priset vore hälften (Och då hör jag ändå till dem som gillar EK:s F-suiter)
Orsaken är den hemska tidtabellen.
Ut blir bara restiden över 17 timmar, dörr till dörr en bra bit över 20, och det även om man inte ska åka vidare från BKK, vilket ju många gör.
Med såna restider måste tidtabellen möjliggöra en bra balans mellan servicen och sömn, där sömnen måste vara möjlig i lite längre etapper. Detta schema ser som gjort ut för att fresta till återkommande intag av alkohol och mat i lounger och suiter, men bara sporadisk sömn. Man hinner bli både full, övermätt, fyllsjuk och bakfull flera gånger om.
Resultatet blir att man anländer som ett vrak, och då är det en föga tröst att champagnen var av en ovanligt dyr årgång...
Hemresan ska vi bara inte tala om, men där är ju det bedrövligt långa stoppet t o m självförvållat, vad jag förstår.

Och det finns faktiskt mängder av prisvärda och schemamässigt bekvämare alternativ i både C och F ARN-BKK.

Jag vet att prisfrågan är redan diskuterat, men man borde ganska snart (som ny aktör) börja marknadsföra sig själva. BKK verkar vara en katastrofrutt för många bolag då Yielden måste vara låg med alla fina priser vi har haft (tänker Finnair och Turkish).

Ett sök idag på alla publika priser i C och F mellan ARN-BKK och två konkurrenter; Qatar och Emirates visar att EK kommer få kämpa för att ragga kunder.

Billigaste EK C alternativet är redan routat via DXB, men har några andra roliga alternativ på vägen dit. Priser skapades förra veckan:
SYSTEM DATES - CREATED 11APR13/1041 EXPIRES INFINITY

PUBLISHED RTG STO-BKK/EK3118/TAR-EURG EF-12APR13 DIS-INDEF

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
DOM ROUTE VALIDATION APPLIES WITHIN ORIG/DEST COUNTRIES
1. STO-DXB-TYO/SHA/SGN/SEL/OSA/MNL/KUL/JKT/HKT/HKG/CAN/BKK/
BJS-BKK
2. STO-DXB-BKK
3. STO-DXB-HKG-BKK
4. STO-DXB-SIN/MNL/KUL/JKT/HKG-BKK
5. STO-DXB-CMB-SIN/MNL/KUL/JKT-BKK

Alla nuvarande priser:

ARN-BKK EK och QR.JPG

Notera även det fina QR pris CRTQRSE till "bara" 104 013 riksdalar i C

Bokade nyss ARN-DUB-HKG-NAN-SYD-DUB-ARN med stop i HKG, NAN och SYD (det går att göra stop i DUB om man vill) för 48.500:- i Business med utresa 15 dec. HKG-NAN-SYD med Air Pacifics nya A330-200

För Er som redan testat - är Emirates det självklara valet för en Asien/Oceanien-resa i såväl Y som C om man jämför med Qatar, Ethiad osv?

Är det någon tvekan om att man väljer Emirates för resa till Dubai i första hand i framtiden?

För Er som redan testat - är Emirates det självklara valet för en Asien/Oceanien-resa i såväl Y som C om man jämför med Qatar, Ethiad osv?

Är det någon tvekan om att man väljer Emirates för resa till Dubai i första hand i framtiden?

Allt beror väl på ditt FFP, flygtider etc. Själv så håller jag mig till *A så inget gulfbolag är relevant för mig ännu.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen