Att det sedan finns personal som på 1 års tid inte tagit in att diamond har gratis dryck har inget med produkten att göra utan att en del i personalen inte har koll på sitt jobb.
jag är guld på under en månad.
Den var riktigt rolig. Jag vet inte om du är BA Gold eller om du bara läst om det, men under de sista 4 åren har jag varit BA Gold och jag kan säga att EBG gett mer fördelar än BA Gold när det kommer till de mjuka delarna. Givetvis skiljer det lite i lounger och exakta förmåner, men att säga att statusen betyder något hos BA är en kraftig överdrift. Och med tanke på hur BA utvecklar sin ombordprodukt så skulle jag säga att SAS slår dem med hästlängder på alla fronter snart.Att jämföra med British Airways där det är svårt att bli G och när man väl nått statusen så betyder det något.
Nja mer än 10 min händer minst en g i veckan.Men vad är galna tider som du skrev? 5 minuter tycker jag är helt ok tid i en säkerhetskontroll (som är ungefär vad jag haft som max).
Lufthansas business/senator lounger har inte alltid bra mat heller. Swiss har jag itne mycket erfarenhet av förutom nya Senator loungen ute i E-piren, den är magiskt bra och den är ljusår bättre än de flesta lounger för gold/business.
Det händer lite då och då att de vill ta betalt av mig som diamond, jag påtalar då bara att jag är diamond så brukar de komma på sig själva med att man inte ska betala. Kortet har jag som sagt bara behövt visa en gång och det var en flygning som inte utfördes av SAS utan underleverantör (de tyckte också att max 3 enheter alkohol var en regel som fanns).
Är alla produkter klara när de släpps, många vidareutvecklas till det bättre hela tiden. Jag tycker nog att Diamond var en någorlunda klar produkt men att det självklart inte var optimalt att personalen inte kunde se denna status första halvåret/året. Att det sedan finns personal som på 1 års tid inte tagit in att diamond har gratis dryck har inget med produkten att göra utan att en del i personalen inte har koll på sitt jobb.
Diamond har funntis i ca 2 år nu och det var bara första året jag hade lite problem där man ibland fick övertala personalen om sina rättigheter. Senaste året har det dock nästan fungerat fläckfritt. Här skiljer sig ju våra upplevelser helt och hållet också då du haft problemen i 2 år verkar det som.
Jo kanske, men en resa i C till LAX och några Europa I C så är det klart.Du reser för mycket?
Det behöver du ju knappast göra i SAS business heller. Jag kan förstå att du inte har så mycket val inrikes men på longhaul borde det ju inte vara ett problem att välja bort SAS. Med tanke på att du flyger in ett EBG på mindre än en månad borde du ju kunna fixa Lufthansa Senator.
Den var riktigt rolig. Jag vet inte om du är BA Gold eller om du bara läst om det, men under de sista 4 åren har jag varit BA Gold och jag kan säga att EBG gett mer fördelar än BA Gold när det kommer till de mjuka delarna. Givetvis skiljer det lite i lounger och exakta förmåner, men att säga att statusen betyder något hos BA är en kraftig överdrift. Och med tanke på hur BA utvecklar sin ombordprodukt så skulle jag säga att SAS slår dem med hästlängder på alla fronter snart.
Då har du nog lite hemläxa att göra. Flyger man mycket (och i premiumkabiner) så är M&M ett ganska bra program och det kan ge riktigt bra förmåner. (Som bra tillgång till Lufthansa F tex)Varför skulle jag flyga in Senator? när det är samma sak som EBG i stort sett.
Då kan jag säga att dina vänners erfarenheter inte överensstämmer med mina (eller mina vänners) erfarenheter.Kan bara hänvisa till vänner som är BA G och EBD på SAS, har tyvärr ingen egen erfarenhet av BAs system.
Jag håller inte med. De Senator lounger jag varit mest i är Frankfurt vid B piren (typ B44) och i Athen. Sällan jag hittat något vettigt ätbart i Frankfurt, den i Athen har haft bra korv en gång men i övrigt inget speciellt. I Athen har de dock grymt med whisky. Jag tar personligen hellre maten i sas lounge för det mesta, det förekommer ju dock en del förskräckliga anrättningar där som jag inte ens rör med gaffel.Senator lounger i alla länder har bättre mat. Framför allt varm mat och betydligt bredare utbud.