Senaste nytt

EBG/EBD, vad är vitsen?

Nu flyger inte jag så mycket SAS, kanske 15 segment på ett år. Så mina referensramar är väl inte de största.

Men jag känner mig inte så mycket igen i kritiken. Tycker SAS Fast Track både på ARN T4 och T5 funkar minst lika bra som andra bolag på deras hemmaflygplatser. Kan tycka att de uppgraderingar som har skett av loungerna på ARN och OSL är rätt bra. Gällande jämförelsen med Swiss och Lufthansa så tycker jag personligen att Swiss Senator Lounger i Zurich på A och D har ingen mat, medan Lufthansa i Frankfurt och Munchen är ganska bra. Jag jämför bara "hemmastationer" och inte "utestationer". Visst, SAS Gold är ingen kulinarisk pärla, men det är hellre inte syfte.

Det jag kan tycka med SAS är två saker:
1. SAS har hamnat i något läge mitt emellan LCC och Full Service. Jag tror inte vi skall anta att dagens Go och Plus erbjudande är samma i 2018. Jag tror att produkterna kommer utvecklas, och kanske inte alltid till allas positiva beröm
2. Det jag kan känna med SAS är den konsekventa inkonsekvensen. Jag vet aldrig vad som kommer hända. Lufthansa måste troligtvis vara bland världens tråkigaste flygbolag, men jag vet exakt vad jag får varje gång. På SAS är det både högt och lågt.

@Dahl jag håller med dig i det mesta men om du tycker EBG och Senator är samma så gör du ngt fel.
Speciellt vid porblem så är hjälpen när med senator kort.

Med Maten håller jag med dig, det är sällan mat jag inte rör med en gaffel i en senator lounge, även om det finns saker jag inte tycker om.

Men jag har svårt att förstå hela SAS fan skaran. Priobordning den är alla med på att den inte funkar hos SAS, men det vet man ju om som Palmen(??) skrev. Jaha och då är det ok???

Kan ni tänka er om det inte funkar på Lufthansa eller ANA eller gulfbolagen?? Vilket ramaskri det skulle bli, och om det inte funkar i några månader????

Jag kan leva med att visa kortet, men när man får svar som, nej ingen smotih. eller bara en öl/drink ingår.

Det är inte bra att man ska behöva ursäkta något bara föra att det är SAS.
Jag förstår inte att många som gillar sas är ok med det.

Det jag kan tycka med SAS är två saker:
1. SAS har hamnat i något läge mitt emellan LCC och Full Service. Jag tror inte vi skall anta att dagens Go och Plus erbjudande är samma i 2018. Jag tror att produkterna kommer utvecklas, och kanske inte alltid till allas positiva beröm
2. Det jag kan känna med SAS är den konsekventa inkonsekvensen. Jag vet aldrig vad som kommer hända. Lufthansa måste troligtvis vara bland världens tråkigaste flygbolag, men jag vet exakt vad jag får varje gång. På SAS är det både högt och lågt.

1) Man har ju hamnat där genom att försöka sälja Full Service därframe och LCC där bak. Det funkar ju inte riktigt.

2)Ibland är det bra när det är tråkigt.

@Dahl jag håller med dig i det mesta men om du tycker EBG och Senator är samma så gör du ngt fel.

Med Maten håller jag med dig, det är sällan mat jag inte rör med en gaffel i en senator lounge, även om det finns saker jag inte tycker om.

Men jag har svårt att förstå hela SAS fan skaran. Priobordning den är alla med på att den inte funkar hos SAS, men det vet man ju om som Palmen(??) skrev. Jaha och då är det ok???

Kan ni tänka er om det inte funkar på Lufthansa eller ANA eller gulfbolagen?? Vilket ramaskri det skulle bli, och om det inte funkar i några månader????

Jag kan leva med att visa kortet, men när man får svar som, nej ingen smotih. eller bara en öl/drink ingår.

Nej nej nej du får inte kritisera SAS !!! det går ikke! :)

Lite kul att du just beskriver hur Gulfbolagen fungerar och deras PAX. Har polare som flyttat till Dubai och flyger med Emerates nästan dagligen. Han bara garvar när jag berättar om servicen både land och air side fungerar. Men som du säger; om något så som att en ny status skulle sakna mer eller mindre funktion eller att servicen skulle vara i stil med SASs, så skulle deras PAX bli GALNA. I Sverige så kör vi vidare och knyter näven i fickan ist, och tycker att vi inte förtjänar bättre, för biljetten var ju billig...

Lite så som att vi fick Steffe som styr landet.

Fast i Europa och USA, jag vet inte hur det är i gulfen eller asien, finns LCC bolagen.
Det är en verklighet SAS med flera tvingas leva med helt enkelt.

Jag tycker personligen att SAS har ett mervärde jämfört med LCC bolagen, därför flyger jag dem iaf.

Senator lounger i alla länder har bättre mat. Framför allt varm mat och betydligt bredare utbud.

Nu kan jag hålla med om en del av din kritik, men här har vi klart inte samma åsikt. Nu är jag förvisso bara i senatorlounger i Frankfurt/München/Zürich/Geneve ett par-tre gånger i månaden, men jag tycker att i SAS lounger i Oslo/Arlanda hittar jag mycket oftare något OK att äta sedan de började servera varm mat här om året.

Toppen