Senator
Moderator
Nu flyger inte jag så mycket SAS, kanske 15 segment på ett år. Så mina referensramar är väl inte de största.
Men jag känner mig inte så mycket igen i kritiken. Tycker SAS Fast Track både på ARN T4 och T5 funkar minst lika bra som andra bolag på deras hemmaflygplatser. Kan tycka att de uppgraderingar som har skett av loungerna på ARN och OSL är rätt bra. Gällande jämförelsen med Swiss och Lufthansa så tycker jag personligen att Swiss Senator Lounger i Zurich på A och D har ingen mat, medan Lufthansa i Frankfurt och Munchen är ganska bra. Jag jämför bara "hemmastationer" och inte "utestationer". Visst, SAS Gold är ingen kulinarisk pärla, men det är hellre inte syfte.
Det jag kan tycka med SAS är två saker:
1. SAS har hamnat i något läge mitt emellan LCC och Full Service. Jag tror inte vi skall anta att dagens Go och Plus erbjudande är samma i 2018. Jag tror att produkterna kommer utvecklas, och kanske inte alltid till allas positiva beröm
2. Det jag kan känna med SAS är den konsekventa inkonsekvensen. Jag vet aldrig vad som kommer hända. Lufthansa måste troligtvis vara bland världens tråkigaste flygbolag, men jag vet exakt vad jag får varje gång. På SAS är det både högt och lågt.
Men jag känner mig inte så mycket igen i kritiken. Tycker SAS Fast Track både på ARN T4 och T5 funkar minst lika bra som andra bolag på deras hemmaflygplatser. Kan tycka att de uppgraderingar som har skett av loungerna på ARN och OSL är rätt bra. Gällande jämförelsen med Swiss och Lufthansa så tycker jag personligen att Swiss Senator Lounger i Zurich på A och D har ingen mat, medan Lufthansa i Frankfurt och Munchen är ganska bra. Jag jämför bara "hemmastationer" och inte "utestationer". Visst, SAS Gold är ingen kulinarisk pärla, men det är hellre inte syfte.
Det jag kan tycka med SAS är två saker:
1. SAS har hamnat i något läge mitt emellan LCC och Full Service. Jag tror inte vi skall anta att dagens Go och Plus erbjudande är samma i 2018. Jag tror att produkterna kommer utvecklas, och kanske inte alltid till allas positiva beröm
2. Det jag kan känna med SAS är den konsekventa inkonsekvensen. Jag vet aldrig vad som kommer hända. Lufthansa måste troligtvis vara bland världens tråkigaste flygbolag, men jag vet exakt vad jag får varje gång. På SAS är det både högt och lågt.