Senaste nytt

EBG/EBD, vad är vitsen?

Mitt största problem med Fast Tracken på T5 är vid 05:00-snåret (inför CPH-kärran klockan 06:10) när det kan vara 15 pers i fast tracken och i stort sett tomt i vanliga tracken. Inte ett jättestort problem med lite mindre lustigt...

Har du haft så dålig service på 7st C leggar kanske du skulle ta en titt i spegeln och undrar varför du får så dålig service?
Alla mina C har jag haft grym service på och så även i Plus/Minus. Man öppnar med ett leende man ser människan bakom service yrket så brukar man komma jävligt långt.

Nja Jag är precis som alla andra Svensson; sitter och ler och säger inget. Jag är då inte ensam om dessa upplevelser då jag sällan flyger helt själv.
Problemet är att Jurassic park fortfarande styr kabinen och visst det börjar bli bättre med den yngre generationen men det går långsamt.

Forumet är till för att just dela olika erfarenheter. Om du inte håller med är en sak, men utgå inte ifrån att "gästen" är problemet när du inte varit närvarande. Som jag skrev så är servicen bättre på Swiss eco. Och då är man knappast nöjd med kabinen :)

Vad är galna? Jag reser sällan i absolut rusning men det händer och har aldrig haft mer än 5 minuter i fast track kön och då har samtidigt vanliga kön varit förbi alla SAS incheckningsdiskar på Arlanda
.

Jag kan såklart jämföra med CPH,LHR,MXP,EWR tex där det alltid går smidigt. T4 aldrig kö någinsin. Detta är dock något SAS borde påtala då de betalar för det.

Maten är väl inget att hurra för det håller jag med om. Frukosten är helt ok, utöver det räknar jag dock inte med att kunna äte en riktig måltid utan bara få lite snacks. Nu vet jag inte vilka United lounger du varit i, men mig veterligen är ingen av de i USA bättre än SAS lounger. United på Heathrow är dock en helt annan sak.

Lättast är väl att jämföra med LH, Swiss ? helt annan upplevelse.

Här känner jag inte alls igen mig, har haft en flight där en i crew var lite off men i övrigt har jag fått toppenservice i Business (och i Plus och GO också).

ok bra

Jag har bara behövt visa kortet en gång senaste året och det var senaste flighten som utfördes av CityJet. På vanliga flighter operated by SAS så har det räckt att säga att jag är Diamond så har det inte varit några konstigheter. Märker oftare och oftare att de faktiskt har koll på detta när de komemr till ens plats.

Jag har bara åkt GO en gång och således har en upplevelse att det kostar med vatten om man inte visar kort.

Här kan man bara hålla med, pinsamt dåligt för det mesta även om de ibland faktiskt lyckas men det är inte direkt ofta.

Har aldrig satt på en bagagetag på en väska så ingen aning om hur bra/dåligt de fungerar men plast-bandet man får för att sätta fast med ser ju inte jättebra ut kan jag hålla med om. Själva taggen är liknande som den jag fått från BA, Alitalia och Aegean så där skiljer inget markant

Jag har bara SAS taggar som går av, även fast jag bytt till skinnrem. Förra veckan såg jag två på marken var av en Pandion :)

Här var det väl bakomliggande system som var problemet och inte SAS. Om det nu var i Amadeus eller vilket program det var som man krävde utveckling. Jag har i alla fall haft överseende med att de initialt inte kunde se EBD status men detta löstes ju för ca 1 år sedan.

Absolut, men varför släpper man en produkt som inte är klar?

Som sagt vi har helt olika upplevelser med att resa med SAS. Om det nu är så dåligt som du upplever det skulle jag starkt överväga att byta bolag att flyga med.

Som jag skriver så har man nästan inget annat val. Skrev det rätt tydligt.

Nja Jag är precis som alla andra Svensson; sitter och ler och säger inget. Jag är då inte ensam om dessa upplevelser då jag sällan flyger helt själv.
Problemet är att Jurassic park fortfarande styr kabinen och visst det börjar bli bättre med den yngre generationen men det går långsamt.

Forumet är till för att just dela olika erfarenheter. Om du inte håller med är en sak, men utgå inte ifrån att "gästen" är problemet när du inte varit närvarande. Som jag skrev så är servicen bättre på Swiss eco. Och då är man knappast nöjd med kabinen :)
Nu har jag inte åkt swiss economy utan bara business. SAS Business service har varit bättre för mig jämfört med Swiss Business. Jäklar vad bra service man måste få i Swiss Economy i så fall.

Jag kan såklart jämföra med CPH,LHR,MXP,EWR tex där det alltid går smidigt. T4 aldrig kö någinsin. Detta är dock något SAS borde påtala då de betalar för det.
Men vad är galna tider som du skrev? 5 minuter tycker jag är helt ok tid i en säkerhetskontroll (som är ungefär vad jag haft som max).

Lättast är väl att jämföra med Lufthansa, Swiss ? helt annan upplevelse.
Lufthansas business/senator lounger har inte alltid bra mat heller. Swiss har jag itne mycket erfarenhet av förutom nya Senator loungen ute i E-piren, den är magiskt bra och den är ljusår bättre än de flesta lounger för gold/business.

Jag har bara åkt GO en gång och således har en upplevelse att det kostar med vatten om man inte visar kort.
Det händer lite då och då att de vill ta betalt av mig som diamond, jag påtalar då bara att jag är diamond så brukar de komma på sig själva med att man inte ska betala. Kortet har jag som sagt bara behövt visa en gång och det var en flygning som inte utfördes av SAS utan underleverantör (de tyckte också att max 3 enheter alkohol var en regel som fanns).

Absolut, men varför släpper man en produkt som inte är klar?
Är alla produkter klara när de släpps, många vidareutvecklas till det bättre hela tiden. Jag tycker nog att Diamond var en någorlunda klar produkt men att det självklart inte var optimalt att personalen inte kunde se denna status första halvåret/året. Att det sedan finns personal som på 1 års tid inte tagit in att diamond har gratis dryck har inget med produkten att göra utan att en del i personalen inte har koll på sitt jobb.
Diamond har funntis i ca 2 år nu och det var bara första året jag hade lite problem där man ibland fick övertala personalen om sina rättigheter. Senaste året har det dock nästan fungerat fläckfritt. Här skiljer sig ju våra upplevelser helt och hållet också då du haft problemen i 2 år verkar det som.

Ja tydligen, man behöver tex inte visa kort för att få något att dricka.
Det behöver du ju knappast göra i SAS business heller. Jag kan förstå att du inte har så mycket val inrikes men på longhaul borde det ju inte vara ett problem att välja bort SAS. Med tanke på att du flyger in ett EBG på mindre än en månad borde du ju kunna fixa Lufthansa Senator.

Ja tydligen, man behöver tex inte visa kort för att få något att dricka.
Hela "Watergate" är ju en diskussion i sig hos sas. Ett glas vatten ska ingå för alla, men vill man ha en flaska så får man betala (som diamond ska det dock ingå och även för de i plus). Att de inte serverar glas vatten "gratis" till folk har inget med EBD att göra utan på personerna i kabinen alternativt de som ger order uppifrån om hur de ska hantera vatten-frågan.

Toppen