NotRyan
Medlem
Det finns en nivå högre än Diamond.
Som Skatteverket säkerligen inte har ngn koll på.
Formellt sett så är Diamond den högsta nivån. Pandions är "Eurobonus Diamond med Pandion-status"
/Messerschmitt
Det finns en nivå högre än Diamond.
Som Skatteverket säkerligen inte har ngn koll på.
Det var väl tidigare 2000 totalt, 500 i varje medlemsland plus 500 globalt.Var det inte tidigare runt 2000 pandions i Sverige? Borde väl vara runt ungefär lika många nu.
Du har möjligheten att inte tjäna poäng på arbetsresorna.. att "ingen" väljer det alternativet är ju en annan sak...En kanske något korkad fråga, men, kan jag verkligen förväntas hålla reda på varifrån poängen kommer när jag bokar en bonusresa? Jag drar in poäng från resor, egna och arbetsgivarens, alla mina privatinköp via mina kontokort, och har dessutom point-share med hela familjen. Är det ens möjligt?
Svaret på den frågan borde vara, ja. Om Skatteverket anser att du ska hålla koll på detta så torde det vara samma sak som med kvitton, som man också skulle kunna hävda är omöjligt och ska verkligen jag...?En kanske något korkad fråga, men, kan jag verkligen förväntas hålla reda på varifrån poängen kommer när jag bokar en bonusresa? Jag drar in poäng från resor, egna och arbetsgivarens, alla mina privatinköp via mina kontokort, och har dessutom point-share med hela familjen. Är det ens möjligt?
Svaret på den frågan borde vara, ja. Om Skatteverket anser att du ska hålla koll på detta så torde det vara samma sak som med kvitton, som man också skulle kunna hävda är omöjligt och ska verkligen jag...?
Jag misstänker att det är samma princip som att du måste hålla koll på var dina inkomster kommer ifrån även om de förvarats som hundralappar i en gemensam skokartong. Det spelar troligen inte roll exakt vilket poäng dom används, men du vet ju hur många poäng du tjänar in privat respektive i tjänsten och hur de används. Den transparensen har man ju.Kan Skatteverket anse det med retroaktivitet?
Och, hur kan jag säkerställa vilka poäng som dras ur vår totala point-share? Jag är genuint undrande, ser inte riktigt transparensen i detta från SAS i nuläget. Men har kanske missat ngt?