Senaste nytt

Dyra(re) hotell i Kalifornien efter Covid

igelkotten

Medlem
Har upplevt det samma. Bokade en riktigt fin Airbnb i Orange County istället senast. Finns rätt bra värde i Airbnb-bokningar då prisläget där ligger relativt stabilt fortfarande.
 

BAS

Medlem
Angränsande topic: Samma galna priser i Florida under mars månad. Inte kul att betala 3000 spänn/natt för Hampton Inn.
Ja, verkar generellt vara väldigt dyrt med hotell i USA nu, att kronan är skräp hjälper ju inte heller direkt. Ska själv till Florida över höstlovet, valde att boka in 5-dagars kryssning till Mexico med Celebrity Cruises för att hålla ner kostnaderna något.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tomas E

Medlem
Det är väl det som kommer fram mer och mer. Många av prisökningarna har inte ett dugg med ökande inflation att göra utan för att man kan ta betalt mer.
Med risk för att vara besvärlig är brett förekommande prisökningar definitionsmässigt alltid ett tecken på inflation, oavsett vad de beror på i det enskilda fallet (ökade produktionskostnader, ökad vinstmarginal eller något annat). :)
 

apknug

Medlem
Med risk för att vara besvärlig är brett förekommande prisökningar definitionsmässigt alltid ett tecken på inflation, oavsett vad de beror på i det enskilda fallet (ökade produktionskostnader, ökad vinstmarginal eller något annat). :)
Du han före ;-) kan verka petigt men viktigt att klargöra.

Ingves är ju inte världsbäst på att förklara, eller hantera, inflation för svenska folket.
 

M.K

Medlem
Hög inflation är alltid ett elände, och där ligger USA som vanligt före oss i trenden. Jag hade inte velat leva som en kyrkråtta i USA nu utanför top10% earners. Tills vidare är det bara att avstå tyvärr för semestrar/shopping. USD snart på 11sek utöver corona inflationen gör det än värre. Jag hoppas det vänder framöver då det alltid varit mitt frekventa resmål.

För er som fortsatt har råd kanske nya Aman New York frestar? Priser vanligen från $4000/natt enligt OMAAT bloggaren, dock fullbokat fram till 2a oktober. :D
 

trekker

Medlem
Så länge detta håller i sig får man ju ligga ett steg före och välja andra destinationer än de dyraste. Kollar man i UK t ex så är det svindyrt inne i centrala london men åker du bara ut en liten bit utanför stan så faller priserna. Jag gissar utan att ha kollat så noga att samma lär gälla i USA, man får helt enkelt vara mer flexibel på destination och läge. Eller så öppnar man feta plånboken (eller bor på poäng).
 
Toppen