Och vad kostade resan mellan TKU-HEL?Jag prickade 8500 statuspoäng för 2882kr, 34öre/sp:
LHR-ARN-TKU i Go Smart
HEL-ARN-LHR i Plus Pro.
Plus på utresan var lite orimligare prissatt, så fick bli en sådan kombo, men är väldigt nöjd.
Och vad kostade resan mellan TKU-HEL?Jag prickade 8500 statuspoäng för 2882kr, 34öre/sp:
LHR-ARN-TKU i Go Smart
HEL-ARN-LHR i Plus Pro.
Plus på utresan var lite orimligare prissatt, så fick bli en sådan kombo, men är väldigt nöjd.
Finnair säljer Åbo-Helsingfors, men just nu bara som bussförbindelse... Men med AY-kod.Fast räknar vi på samma sätt du och jag?
89 öre låter ju högt, även för en amatör som mig. En enkel MMX-ARN i plus pro A ger 850p x 1,25 nivå-bonus x2 i status-poäng; 2125 SP för 1329kr = 62,5öre/status-poäng. Då har jag inte ens krånglat till det.
Den viktiga frågan är ju - får man poäng från den bussresan?Finnair säljer Åbo-Helsingfors, men just nu bara som bussförbindelse... Men med AY-kod.
Ska ev bli ATR-förbindelse senare under året, men vem vet.
Jag bokade ARN-CPH-BRU-OSL-ARN som gav lite över 10k poäng, kostade strax under 3200 kronor när kjag bokade i december under någon kampanj.
32 öre per poäng är extremt bra enligt mig.
Jag köpte den först som flexibel och då kostade den 3800 kronor för samma antal poäng, kunde boka av och boka nytt när nya kampanjen kom, den var dock inte avboknignsbar då.
Har du några statuspoäng från kreditkort - EB Mastercard Premium eller Amex Elite? Eller är ditt totala saldo ca 1600 så du behöver flyga ihop 43400 poäng (drygt 96% av årets krav) på fyra veckor?Hej, Hoppas någon kan hjälpa mig lite...
Jag är EBG just nu och jag vill såklart fortsätta vara guld. Jag tänkte göra en MR innan 28 februari för dubbla statuspoäng. Jag har bara flugit 3 flyg med SAS under Augusti som har gett mig ca 1600 poäng vilket inte är såklart tillräckligt.
Hur många poäng behöver jag tjäna för att bibehålla min EBG?
Jag skulle uppskatta om någon kan rekommendera någon MR rutt under 5000 Kr utifrån ARN som sagt ger mig tillräckligt med poäng för att bibehålla min Guld.
Tack!
Jag har bara flugit 3 flyg
Poäng har redan svarats på. Eller 21 segment.Hur många poäng behöver jag tjäna för att bibehålla min EBG?