Senaste nytt

Dubbla statuspoäng och segment med SAS flyg 1nov-28feb -23

Flight run idag! :) RNB - ARN - CPH - ARN - RNB!

Fixar idag Guld även för det kommande året! :)

Å Wifi fungerar kanon på SE-ROG!

Visa bifogad bild 137818

Visa bifogad bild 137819

Poängen och flygningarna registrerades snabbt! :)

Var en Friends & Family bokning med SAS Plus Pro på alla fyra flygningarna. 3192 kr. Fick åtta flygningar registrerade och 8496 poäng! :)

Så nu är man SAS guld kund även kommande året! :D

Du har helt rätt. Poängen syns inte i historiken utan adderas ändå. Tack!

Jag tänkte gå in i tråden och fråga om just detta, eftersom jag blev fundersam när jag inte såg några extra statuspoäng i historiken. Kunde du känna dig säker på att de adderats eftersom du hade stenkoll på hur många statuspoäng du borde ha totalt? Jag tror att de har adderats, men kan inte vara riktigt säker... Finns det något annat sätt än att själv addera ihop alla statuspoäng under kvalificeringsperioden?

Jag tänkte gå in i tråden och fråga om just detta, eftersom jag blev fundersam när jag inte såg några extra statuspoäng i historiken. Kunde du känna dig säker på att de adderats eftersom du hade stenkoll på hur många statuspoäng du borde ha totalt? Jag tror att de har adderats, men kan inte vara riktigt säker... Finns det något annat sätt än att själv addera ihop alla statuspoäng under kvalificeringsperioden?
Nope, så vitt jag vet inget annat. Löpande koll i en databas/kalkylark är det som gäller. Det brukar behövas ändå pga olika leverantörer som gör fel, men i just det här fallet är det ju "meningen"....

Planer på några okynnes-MR-run i nästa vecka. En fråga: Ett av segmenten är CPH-ARN. I appen finns bara direktflyg. Någon som prövat ringa in och kolla om det finns med flera segment via troligen Oslo för att få åtminstone 2 segment?

Toppen