Senaste nytt

Dubbla statuspoäng och segment med SAS flyg 1nov-28feb -23

Samma logik för Widerö, då? Längesedan jag flög dem, men verkar som att jag behöver göra en mellanlandning i Oslo i februari.
På erbjudandesidan står det explicit att det gäller på SAS. Det brukar väl stå "på sas eller widerøe" annars tycker jag, så det är big stor risk att det bara gäller sas. Men å andra sidan är ju sas inte direkt världsbäst på att kommunicera sådana saker tydligt....

Flight run idag! :) RNB - ARN - CPH - ARN - RNB!

Fixar idag Guld även för det kommande året! :)

Å Wifi fungerar kanon på SE-ROG!

20230110_093734.jpg

20230110_094249.jpg

Jag frågade för jag inte visste. Är en stor djungel för oss nybörjare att förstå sig på allt med eurobonus. Tycker många verkar boka det, varför liksom, när man kan stanna en weekend ;)

Kan man förena nytta med nöje, alltså en milagerun & weekend samtidigt så är ju det bra.

Sedan så finns det ju en charm få utanför den här sfären kan förstå, att flyga bara för lite poängs skull ;)

Jag frågade för jag inte visste. Är en stor djungel för oss nybörjare att förstå sig på allt med eurobonus. Tycker många verkar boka det, varför liksom, när man kan stanna en weekend ;)
Det kallas mileage run. Att så billigt och så snabbt som möjligt dra in så mycket poäng som möjligt.
Nu när det är 2x poängen och förra året när det var 4x poängen så blir det väldigt fördelaktigt. Målet är som sagt att få in poängen snabbt, inte att se massa saker. Det ena behöver dock inte utesluta det andra.

Att bara åka över dagen istället för att ta en weekend sparar ett antal tusen för egen del.

Toppen