Tack för info.Kolla om du kan bygga multisegment via OTA så slipper du kontakt med kundtjänst.
Tack för info.Kolla om du kan bygga multisegment via OTA så slipper du kontakt med kundtjänst.
Dem jag hittade intra-EU var runt 75öre/poäng, som är samma som man kan köpa poäng för under kampanjen (om det är fortfarande på)En fråga jag vet tagits upp tidigare. Har den möjligen en egen tråd? Vad skulle ni säga är ett bra pris för en basic/statuspoäng? På MMX-ARN får jag 1250 x 2 (med kampanjen) för 2.200:-, och ARN-GOT lika mkt. Det ger ju typ 89 öre/poäng. Mitt alternativ att spara pengar, men inte samla poäng, ger priset 6.000 poäng och 200:- i avgift. Jag kommer ha möjlighet att göra åtminstone en MR (typ Amsterdam, Berlin, Hamburg Oslo el dylikt) innan nuvarande kampanj löper ut. Mitt slutdatum är 31/5 och har SAS MC Premium och SAS Amex så ingen ko på isen, men sugen på att satsa för att behålla Diamond (pga ett par längre resor 2023/2024.
Så är det nog, för jag har ju dessutom enkelresor, vilket är dyrare än ToR. Det jag får är ju resorna mellan nämnda flygplatser, som jag behöver och lite Pontusbesök innan de byter koncept, samt testa ankomstloungeDem jag hittade intra-EU var runt 75öre/poäng, som är samma som man kan köpa poäng för under kampanjen (om det är fortfarande på)
Dem jag hittade intra-EU var runt 75öre/poäng, som är samma som man kan köpa poäng för under kampanjen (om det är fortfarande på)
Jag slog till på 89 öre/poäng, men det är knappast lysande. Vid 36 öre/poäng hade jag kört ordentligt med flygningar. Go, bro! Allt beror ju på i vilken mån man önskar baspoäng/nivåpoäng, men för mig är det skönt att ha lite inför utgång på Diamond 31/5. Kan ju alltid hoppas på en 4x-kampanj efter denna.Vad anses bra värde för intjäning av statuspoäng i europa-flyg i den här kampanjen?
Dvs inkl 2x och sin nivåbonus. Är då 36 öre/statuspoäng (inkl allt) bra, eller är det mediokert?
Fast räknar vi på samma sätt du och jag?Jag slog till på 89 öre/poäng, men det är knappast lysande. Vid 36 öre/poäng hade jag kört ordentligt med flygningar. Go, bro! Allt beror ju på i vilken mån man önskar baspoäng/nivåpoäng, men för mig är det skönt att ha lite inför utgång på Diamond 31/5. Kan ju alltid hoppas på en 4x-kampanj efter denna.
Tror jag fick 1250 poäng (plus PRO) MMX-ARN x 2= 2500 poäng för 2200:- imorrn.Fast räknar vi på samma sätt du och jag?
89 öre låter ju högt, även för en amatör som mig. En enkel MMX-ARN i plus pro A ger 850p x 1,25 nivå-bonus x2 i status-poäng; 2125 SP för 1329kr = 62,5öre/status-poäng. Då har jag inte ens krånglat till det.