Senaste nytt

Dubbla statuspoäng och segment med SAS flyg 1nov-28feb -23

Philip G

Medlem
Du får +25% EBG-bonus på det fasta beloppet när du uppgraderar med pengar.
Så om jag räknar rätt då så kommer jag få följande för Bokningsklass W (Tur) och Y (Retur) = 750+1750 = 2500?
W (Upgrade från Go light till Plus) = 100*2*1,25 = 250 + 500 (för nya klassen som ej ger x2?) = 750?
Y (Sas plus smart) = 700*2*1,25 = 1750
 

Pontusfem

Medlem
Ask and you shall receive.

Dag 1

Du vaknar 02:50. Alarmet tjuter likt ett flyglarm genom lägenheten. Med nöd och näppe tar du dig in till Cityterminalen för att tajma den sista nattbussen ut till Arlanda. Dina ögonvitor är rödsprängda, och du har knappt sovit någonting av rädsla för att försova dig. Du får inte missa det här flyget, då vore allt förgäves.

Visa bifogad bild 138665

Vad som sker under dessa timmarna mellan 22:40 - 06:00 är helt upp till dig själv. Många skulle säga att det är på 10 000 meter som viljan prövas - många har aldrig försökt trycka in 20 segment på 48 timmar.

I det har stadiet så kommer du att ställas ansikte mot ansikte med den värsta fienden av alla. Det rationella tänkandet. Du kommer att försöka övertala dig själv att sluta. Att ge upp. Ge aldrig upp. Checka in dig själv på valfritt Clarion på Arlanda, givetvis med Mecenatrabatt och gärna under en kampanjhelg. Se till att sova för du kommer att behöva det!

Dag 2
Försök inte att kämpa emot när klockan ringer 04:30. Du är halvvägs där. Inmundiga dig en ordentlig frukost, ta sedan ett par djupa andetag och bege dig mot Terminal 5. Det är dags för runda 2. Om det inte redan susade helt oförglömligt i huvudet under gårdagen så kommer det garanterat att göra det idag.


Visa bifogad bild 138666

Ankomsthallen 22:55
Taxichaufförerna ihållandes sina finurliga små skyltar anar inte vem, eller kanske snarare "vad" det är som passerar förbi dem. Ut genom dörrarna kommer en förändrad man. En man vars poängjakt har drivit honom till helt vanvettiga upptåg. En man som har satsat allt. Var det värt det? Hade du gjort det igen?

Pris: 5878 kr, köp dig några billiga presentkort på Blocket och du kommer ner till 4-5 tkr.
Borde gå att göra valfri måndag-torsdag i februari.
Haken? U-n-g-d-o-m-s-b-i-l-j-e-t-t-e-r
@Skogi Tack för att du tog ut din tid på att hitta dessa segment. Jag kikar på inrikes också. Vet du om det går att flyga till Visby vända med samma flygplan till Arlanda på 25 min?
 

brodd

Medlem
Inte ens om du betalar med kontanter? Och inte poäng?

Är du säker vad gäller cash upgrade?

Gällande andra frågan är svaret att det beror på, om man behöver statuspoängen så kan det ju vara värt det.

Yes, tyvärr är det så. Testade själv i början av kampanjen på CDG-ARN när jag var bokad i minus - 500+125 blev det.
 

JacobGBG

Medlem
Jag hade två flygningar igår och poängen har nu kommit (inkl dubbla statuspoäng). Så ingen fördröjning här.

Hur har det redovisats? är allt ihopbakat eller kommer dubbelpoängen separat? Jag har inte fått själva poängen men de har tillgodoräknats på status trackern konstigt nog.
 
Last edited:

crown

Medlem
Hur har det redovisats? är allt ihopbakat eller kommer dubbelpoängen separat? Jag har inte fått själva poängen men de har tillgodoräknats på status trackern konstigt nog.
De vanliga poängen syns i historiken. Men trackern har ökat med 2 gånger poängen. Dvs det går inte se på något annat vis än att man visste vad trackern var på innan.
 

ilon

Medlem
@Skogi Tack för att du tog ut din tid på att hitta dessa segment. Jag kikar på inrikes också. Vet du om det går att flyga till Visby vända med samma flygplan till Arlanda på 25 min?

Det är inga konstigheter att vända på Visby på 25 min, snabbt ut och in genom flygplatsen :)

I Visby hinner man ju i princip en vända in till stan och tillbaka på den tiden också.

För det mesta går det säkert utmärkt, men har man otur så kan det bli väldigt tight: https://www.businessclass.com/forum/threads/ut-på-tur-mot-diamond.100834/post-937191
 

intuition

Medlem
Även jag har vänt ett par gånger på VBY. Jepp, det kan vara lite tajt men det är ju en del av tjusningen.
 

ToniE

Medlem
Som vanligt bara förvirrad med medlemskap och poäng.

Efter precis avslutad resa så fick jag 14624 basic points och 14624 extra poäng som jag kan använda.
Jag förväntade mig att min medlemsnivå skulle öka med 2X 14624 och inga extra poäng.
Är inte basic och status poäng samma sak att de höjer medlems nivån?

*Inkluderar 2x fler nivågrundande poäng (1x Baspoäng + 1x Statuspoäng) för varje flygresa med SAS. Till skillnad från Baspoäng kan Statuspoäng inte användas för köp och de syns inte heller i ditt poängsaldo.
 
Toppen