Senaste nytt

Dubbla statuspoäng och segment med SAS flyg 1nov-28feb -23

MrRob

Medlem
Som vanligt bara förvirrad med medlemskap och poäng.

Efter precis avslutad resa så fick jag 14624 basic points och 14624 extra poäng som jag kan använda.
Jag förväntade mig att min medlemsnivå skulle öka med 2X 14624 och inga extra poäng.
Är inte basic och status poäng samma sak att de höjer medlems nivån?

*Inkluderar 2x fler nivågrundande poäng (1x Baspoäng + 1x Statuspoäng) för varje flygresa med SAS. Till skillnad från Baspoäng kan Statuspoäng inte användas för köp och de syns inte heller i ditt poängsaldo.

1 Baspoäng = 1 Statuspoäng och 1 Extrapoäng. Så du bör få 2x14624 poäng som räknas mot din status + 1x14624 Extrapoäng som du kan använda för att t.ex. boka resor med.
 

Sir Lemon

Medlem
Ngn som utgår från GOT som vill ut på en MR ? Har möjlighet 23-26 febr och ser gärna ngn europeisk destination på ngn av flighterna plus ngn intra-Scandinavia med övernattning mellan dagarna.
 

Mr Basic

Medlem
Hmmm…en av 4 har inte fått (dubbla) statuspoängen. Familjen flög ToR ARN-MIA i SAS Smart Plus (ut januari, hem februari) och 3 av 4 har fått 12K Basic points och ytterligare 12K statuspoäng (som syns i status-tracker = EBS). En har endast fått Basic points och status tracker står på 12K med 8K kvar till EBS. Är det skapa ett ärende hos SAS som gäller eller ska man ringa in? :rolleyes:
 

palmen

Moderator
Hmmm…en av 4 har inte fått (dubbla) statuspoängen. Familjen flög ToR ARN-MIA i SAS Smart Plus (ut januari, hem februari) och 3 av 4 har fått 12K Basic points och ytterligare 12K statuspoäng (som syns i status-tracker = EBS). En har endast fått Basic points och status tracker står på 12K med 8K kvar till EBS. Är det skapa ett ärende hos SAS som gäller eller ska man ringa in? :rolleyes:
Jag skulle nog ringa först och fråga, det troliga är dock att de säger att du ska registrera ett ärende. Det tar ju kanske lite tid för dom att behandla det.
 

FF#1

Medlem
Hmm.. gjode en flygning Luleå-Arlanda tur och retur 26-28/2
Fick dubbla legs på båda benen men inte dubbla poäng på hemresan?
Mysko, får väl ringa och klaga...

Eller så är jag inte berättigad för att SAS var så sen så jag kom hem efter midnatt.... ;)
 

Jannes

Medlem
Hmm.. gjode en flygning Luleå-Arlanda tur och retur 26-28/2
Fick dubbla legs på båda benen men inte dubbla poäng på hemresan?
Mysko, får väl ringa och klaga...

Eller så är jag inte berättigad för att SAS var så sen så jag kom hem efter midnatt.... ;)
Har du kollat din statusmätare att du inte fått poängen? De dubbla poängen syns inte i listan av poängtransaktioner, bara in statusmätaren.
 

Syversen

Medlem
Hmmm…en av 4 har inte fått (dubbla) statuspoängen. Familjen flög ToR ARN-MIA i SAS Smart Plus (ut januari, hem februari) och 3 av 4 har fått 12K Basic points och ytterligare 12K statuspoäng (som syns i status-tracker = EBS). En har endast fått Basic points och status tracker står på 12K med 8K kvar till EBS. Är det skapa ett ärende hos SAS som gäller eller ska man ringa in? :rolleyes:

Vilken dag reste ni? Läser på annat håll att det är flera, mig själv inräknad, som inte fått dubbla poäng för resor 27:e och 28:e februari.
 
Toppen