Senaste nytt

Dubbla statuspoäng och segment med SAS flyg 1nov-28feb -23

Sir Lemon

Medlem
Kära BC:are,
Låt oss inte dra några förhastade slutsatser och utesluta en segment-run i detta skede.

Först och främst @Pontusfem, är du villig att flyga 10 gånger MMX-ARN-GOT? Om svaret på den fråga är ja, tillåt mig att introducera presentera för dig nedan upplägg:


Fredag eftermiddag den den 18/2
Den fiktiva sjukdomen börjar mot arbetspassets slut att ge sig till känna. Du lägger kommentarer så som ”jag börjar känna mig lite krasslig” eller klassikern ”det kliar lite i halsen”.

Lördag 19/2
När nära vänner och familjemedlemmar ställer frågan till dig om du vill följa med och se den nya Avatar 2 på bio någon gång under nästkommande vecka så avböjer du vänligen men bestämt. Du har andra planer.

Söndag 20/2
Berätta för din partner. Gör det bara. Packa sedan väska, gå och lägg dig i tid och förbered dig på att förlora din sista gnutta utav logiskt tänkande. Du är för djupt insyltad i poängträsket för att backa ur nu.

Måndag 21/2
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT

Tisdag 22/2
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT

Onsdag 23/2
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT


Slutreflektioner
Kostnaden? Strax under 6000 kr.
Är det roligare än att fylla i en kreditkortsansökan? Ja.
Kommer det att susa oförglömligt i huvudet? Ja.
Är det värt det? Bara du kan svara.
Haken? Du måste vara under 26!
Lägg till övernattning på Landvetter AirPort Hotell mellan dagarna, så sover du gott, tar nåt gott att äta efter sista returen varje kväll och ät en av de bättre frukostarna som erbjuds på hotell.
 

Tomas E

Medlem
Kära BC:are,
Låt oss inte dra några förhastade slutsatser och utesluta en segment-run i detta skede.

Först och främst @Pontusfem, är du villig att flyga 10 gånger MMX-ARN-GOT? Om svaret på den fråga är ja, tillåt mig att introducera för dig nedan upplägg:


Fredag eftermiddag den den 18/2
Den fiktiva sjukdomen börjar mot arbetspassets slut att ge sig till känna. Du lägger kommentarer så som ”jag börjar känna mig lite krasslig” eller klassikern ”det kliar lite i halsen”.

Lördag 19/2
När nära vänner och familjemedlemmar ställer frågan till dig om du vill följa med och se den nya Avatar 2 på bio någon gång under nästkommande vecka så avböjer du vänligen men bestämt. Du har andra planer.

Söndag 20/2
Berätta för din partner. Gör det bara. Packa sedan väska, gå och lägg dig i tid och förbered dig på att förlora din sista gnutta utav logiskt tänkande. Du är för djupt insyltad i poängträsket för att backa ur nu.

Måndag 21/2
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT

Tisdag 22/2
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT

Onsdag 23/2
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT


Slutreflektioner
Kostnaden? Strax under 6000 kr.
Är det roligare än att fylla i en kreditkortsansökan? Ja.
Kommer det att susa oförglömligt i huvudet? Ja.
Är det värt det? Bara du kan svara.
Haken? Du måste vara under 26!
Han utgår från ARN så det kanske ska vara ARN-GOT i början och MMX-ARN på slutet?
 

JacobGBG

Medlem
Upplever ni fortfarande att det är en fördröjnign mellan att ordinarie poäng dyker upp, tills dess att de extra kampanjpoängen postas?
 

crown

Medlem
Jag hade två flygningar igår och poängen har nu kommit (inkl dubbla statuspoäng). Så ingen fördröjning här.
 

ilon

Medlem
Kära BC:are,
Låt oss inte dra några förhastade slutsatser och utesluta en segment-run i detta skede.

Först och främst @Pontusfem, är du villig att flyga 10 gånger MMX-ARN-GOT? Om svaret på den fråga är ja, tillåt mig att introducera för dig nedan upplägg:


Fredag eftermiddag den den 18/2
Den fiktiva sjukdomen börjar mot arbetspassets slut att ge sig till känna. Du lägger kommentarer så som ”jag börjar känna mig lite krasslig” eller klassikern ”det kliar lite i halsen”.

Lördag 19/2
När nära vänner och familjemedlemmar ställer frågan till dig om du vill följa med och se den nya Avatar 2 på bio någon gång under nästkommande vecka så avböjer du vänligen men bestämt. Du har andra planer.

Söndag 20/2
Berätta för din partner. Gör det bara. Packa sedan väska, gå och lägg dig i tid och förbered dig på att förlora din sista gnutta utav logiskt tänkande. Du är för djupt insyltad i poängträsket för att backa ur nu.

Måndag 21/2
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT

Tisdag 22/2
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT

Onsdag 23/2
GOT-ARN-MMX
MMX-ARN-GOT


Slutreflektioner
Kostnaden? Strax under 6000 kr.
Är det roligare än att fylla i en kreditkortsansökan? Ja.
Kommer det att susa oförglömligt i huvudet? Ja.
Är det värt det? Bara du kan svara.
Haken? Du måste vara under 26!
Skogi, min vapendragare i segmentträsket!
Men det där om att susa i öronen, jag upplevde det mer som att man förlorar uppfattningen om riktning.. "är jag på väg till eller FRÅN Göteborg den här flygningen?!". Därför lägger man in någon vända till Östersund eller Visby för att bryta av mönstret :D
 

ilon

Medlem
Lägg till övernattning på Landvetter AirPort Hotell mellan dagarna, så sover du gott, tar nåt gott att äta efter sista returen varje kväll och ät en av de bättre frukostarna som erbjuds på hotell.
För att inte tala omäran att med lite tur få äta sin frukost i samma matsal som crew som man (flög ner med och snart med lite tur) ska flyga upp med :D
Poletten föll i mitt fall dock inte ned föräns de såg mig boarda :D :D
 

ilon

Medlem
På ämnet;
Som de flesta sagt: kanske är det inte värt att flyga in guld.
Om du trots allt vill det så är ett par vändor inrikes en oförglömlig upplevelse, så länge man inte behöver rättfärdiga rimligheten i det hela.
Ett annat (och betydligt dyrare) alternativ är att flyga över Atlanten i tex business, vilket ger betydligt mer poäng per flight, och är avsevärt angenämare än att harva inrikes (charmen till trots) med en ATR72 (eller i bästa fall en 320).
 

Skogi

Medlem
Wow Skogi, du är en riktig mileage runner :).
Som @Tomas E e nämnde ovanför utgår jag från ARN så du är välkommen med lite MR tips såklart.
Ask and you shall receive.

Dag 1

Du vaknar 02:50. Alarmet tjuter likt ett flyglarm genom lägenheten. Med nöd och näppe tar du dig in till Cityterminalen för att tajma den sista nattbussen ut till Arlanda. Dina ögonvitor är rödsprängda, och du har knappt sovit någonting av rädsla för att försova dig. Du får inte missa det här flyget, då vore allt förgäves.

Skärmavbild 2023-02-04 kl. 22.32.18.png


Vad som sker under dessa timmarna mellan 22:40 - 06:00 är helt upp till dig själv. Många skulle säga att det är på 10 000 meter som viljan prövas - många har aldrig försökt trycka in 20 segment på 48 timmar.

I det har stadiet så kommer du att ställas ansikte mot ansikte med den värsta fienden av alla. Det rationella tänkandet. Du kommer att försöka övertala dig själv att sluta. Att ge upp. Ge aldrig upp. Checka in dig själv på valfritt Clarion på Arlanda, givetvis med Mecenatrabatt och gärna under en kampanjhelg. Se till att sova för du kommer att behöva det!

Dag 2
Försök inte att kämpa emot när klockan ringer 04:30. Du är halvvägs där. Inmundiga dig en ordentlig frukost, ta sedan ett par djupa andetag och bege dig mot Terminal 5. Det är dags för runda 2. Om det inte redan susade helt oförglömligt i huvudet under gårdagen så kommer det garanterat att göra det idag.


Skärmavbild 2023-02-04 kl. 22.32.28.png


Ankomsthallen 22:55
Taxichaufförerna ihållandes sina finurliga små skyltar anar inte vem, eller kanske snarare "vad" det är som passerar förbi dem. Ut genom dörrarna kommer en förändrad man. En man vars poängjakt har drivit honom till helt vanvettiga upptåg. En man som har satsat allt. Var det värt det? Hade du gjort det igen?

Pris: 5878 kr, köp dig några billiga presentkort på Blocket och du kommer ner till 4-5 tkr.
Borde gå att göra valfri måndag-torsdag i februari.
Haken? U-n-g-d-o-m-s-b-i-l-j-e-t-t-e-r
 
Last edited:
Toppen