Senaste nytt

Dubbla poäng för ditt Mastercard 26-28 maj 2023. Anmäl dig senast 17/5

Eftersom du, trots min hänvisning kring att det diskuterats i bl.a. denna tråden, inte verkat bemödat dig att läsa bakåt i just denna tråden så hänvisar jag dig till inlägg #15 och #17 på sida två. Ber för övrigt om ursäkt om jag framstår som dryg.. :p

Stort tack! Jag missuppfattade och satt och letade i Curvetråden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Eftersom du, trots min hänvisning kring att det diskuterats i bl.a. denna tråden, inte verkat bemödat dig att läsa bakåt i just denna tråden så hänvisar jag dig till inlägg #15 och #17 på sida två. Ber för övrigt om ursäkt om jag framstår som dryg.. :p
Där ser man. Men om man nu skulle använda ett underliggande kort som inte är knutet till SEB så kan det alltså fungera? Har aldrig använt mitt SEB debit som underliggande i Curve och aldrig råkat ut för detta. Stort tack för info!
 

MrRob

Medlem
Där ser man. Men om man nu skulle använda ett underliggande kort som inte är knutet till SEB så kan det alltså fungera? Har aldrig använt mitt SEB debit som underliggande i Curve och aldrig råkat ut för detta. Stort tack för info!

Förutsatt att du har täckning för betalningen så är det (troligtvis) inga problem alls att genomföra en betalning till Betalo med ditt Curve med ditt underliggande SEB bank/debit-kort på 60.000:-. Problemet uppstår när du försöker flytta transaktionen till ditt SAS MC-kort.
 
Förutsatt att du har täckning för betalningen så är det (troligtvis) inga problem alls att genomföra en betalning till Betalo med ditt Curve med ditt underliggande SEB bank/debit-kort på 60.000:-. Problemet uppstår när du försöker flytta transaktionen till ditt SAS MC-kort.
Då förstår jag och jag vill be @Gumster om ursäkt för dåliga råd!
 

djmanosv

Medlem
Inte bara kan utan det kommer att gå fel eftersom dessa betalningar är begränsade till 10.000:- per dygn som nämnts både i denna och flertalet andra närbesläktade trådar.
Jag kan bara notera att för en tidigare transaktion i April som var ca 20,9k, direkt debitering Curve + SAS MC blev nekad när det gjordes från Betalo, men Billhop gick genom klockren 10 min senare :)

6aec5088448a42c82c124585107d9636.jpg
 

Ricci

Medlem
Jag behövde nya glasögon och beställde 2 par + solbrillor, sa att jag hämtar och betalar dem 26maj. :)
 

Size

Medlem
Jag har just nu SAS EB MC och är anmäld till poängkampanjen. Om jag nu väljer att uppgradera till premium för att tjöna lite mer poäng, kommer jag då vara med i kampanjen med premiumkortet eller går det inte då deadline för anmälan varit?
 

jsn

Medlem
Har två hantverkarfakturor som kommer komma in inom kort, dessa ligger tillsammans betydligt över min max kreditgräns. Har gnat tråden men tyckker jag får lite dubbla budskap, så ställer frågorna här:
1) Kan jag betala in pengar på kontot i förväg, för att täcka det som skjuter över min maxgräns?
2) Vet någon om det funkar att kontakta SEB och be om en tillfällig gräns för att täcka dessa fakturor?
3) Går det att göra en kombo av 1) och 2)? Dvs kontakta dem och erbjuda att betala in i förväg?
 

TP12

Medlem
Har två hantverkarfakturor som kommer komma in inom kort, dessa ligger tillsammans betydligt över min max kreditgräns. Har gnat tråden men tyckker jag får lite dubbla budskap, så ställer frågorna här:
1) Kan jag betala in pengar på kontot i förväg, för att täcka det som skjuter över min maxgräns?
2) Vet någon om det funkar att kontakta SEB och be om en tillfällig gräns för att täcka dessa fakturor?
3) Går det att göra en kombo av 1) och 2)? Dvs kontakta dem och erbjuda att betala in i förväg?
Hur ska du betala fakturorna? Om genom Betalo så får du nog problem med gränserna där snarare än din kreditgräns.

Gällande dina frågor:

1. Kan gå men beror på hur mycket över, hur mycket du har spenderat senaste månaden osv. Finns inga garantier men erfarenhetsmässigt har jag lyckats gå en hel del över genom denna metod. Dock haft större utmaningar med att få igenom en stor betalning jämfört med flera små som aggregerar till samma belopp.
2. Har inte lyckats med detta.
3. De uppskattar inte att man betalar in i förväg för att skapa köputrymme.

Varför inte höja din kreditgräns på "vanligt" sätt genom appen och sen sänka den igen när du gjort transaktionerna?
 
  • Gilla
Reactions: jsn
Toppen