Senaste nytt

Dubbla poäng för ditt Mastercard 26-28 maj 2023. Anmäl dig senast 17/5

M.K

Medlem
Inte så jättehöga belopp. De stora köpen har jag oftast tagit med Amex eller vanliga bankkort innan Gbit. Max ~15’ totalt kanske via Revolut.
 
  • Gilla
Reactions: JKS

imartin

Medlem
Jag har aldrig haft problem med detta men det handlade sällan om fler än 15-20 transaktioner på max 10K till 20K kronor.
Spelar möjligtvis också roll om man är betalande Revolut-kund. Jag känner mig lite tryggare som betalande kund, då jag utgår ifrån att deras tröskel att vilja göra sig av med mig är högre.
 
  • Gilla
Reactions: JKS

infosky

Medlem
P
Jag har aldrig haft problem med detta men det handlade sällan om fler än 15-20 transaktioner på max 10K till 20K kronor.
Spelar möjligtvis också roll om man är betalande Revolut-kund. Jag känner mig lite tryggare som betalande kund, då jag utgår ifrån att deras tröskel att vilja göra sig av med mig är högre.

Precis! Misstänker att om man inte är betalande kund och nästan bara kör GBIT så flaggas det i Revoluts system. Men är det någon som har blivit avstängd?
 
  • Gilla
Reactions: JKS

imartin

Medlem
Jag är Premium och har blivit varnad av dem, men blev dock inte avstängd.

De tyckte att jag var lite väl ivrig med miljöfrågan, jag gillar recykling. ;-)
Intressant, vad vad det dem störde sig på? Vilken regel är det som man bryter mot om man skulle köra väldigt många GBITs? Eftersom Revolut är prepaid så är alla pengar man har där ens enga, så det lär ju inte medför någon större kostnad för Revolut om det blir många återköp. Iaf inte i relation till avgiften man betalar som Premium-kund.
 
  • Gilla
Reactions: JKS

M.K

Medlem
Varningen rörde sig inte om Gbit.

Detta var över tre år sedan och har kört mängder av Gbit efter det utan problem. Smart dock att använda flera underliggande kort, gör det.
 
Toppen