Senaste nytt

Dubbla poäng för ditt Mastercard 26-28 maj 2023. Anmäl dig senast 17/5

palmen

Moderator
Nope inget mail alls, testade byta mailadress så får se om det gör någon skillnad.
La ett ärende i mastercard appen så kunde de lägga till mig manuellt i alla fall.
Nu efter att ha bytt email fick jag reklam igen idag från SAS, så det hjälper förhoppningsvis.
 

intuition

Medlem
Hade missat att 50% av extrapoängen bara gällde tom april, gjorde ju detta inte så användbart längre...
Du menar intro-kampanjen att man fick statuspoäng motsvarande 50% av intjänade extrapoäng?

Du får ju fortfarande 2x extrapoäng på den här kampanjen som alltså då leder till 2x statuspoäng också.
Det är klart att ytterligare en 2x helg samtidigt som introt med 2x statuspoäng gällde hade varit mumma, men det här är väl inte sååå illa?
 

Gumster

Medlem
På fråga 1 så är svaret också ja. Du lägger betalningen mot ditt fysiska Curvekort hos Billhop/Betalo
Ok,
så jag lägger upp betalningen på t.ex mitt vanliga Debit-kort (SEB) via Betalo nu (då den ska betalas om ca 5 dagar) och sen flyttar jag den betalningen mot mitt SAS Eurobonus MC med GBIT under poänghelgen?
Finns det någon maxgräns för det? Har en utgift på 60.000 denna månaden nämligen. Såg att någon nämnt 9900:-/dygn ?
 
Ok,
så jag lägger upp betalningen på t.ex mitt vanliga Debit-kort (SEB) via Betalo nu (då den ska betalas om ca 5 dagar) och sen flyttar jag den betalningen mot mitt SAS Eurobonus MC med GBIT under poänghelgen?
Finns det någon maxgräns för det? Har en utgift på 60.000 denna månaden nämligen. Såg att någon nämnt 9900:-/dygn ?

Du lägger in ditt SEB debit i Curve appen. Markerar det så att det är aktivt. Öppnar Betalo och lägger in betalningen men registrerar ditt Curvekort för debitering. Du har uppgifterna för ditt Curvekort i appen under account. När det sedan är dags för dubbelpoängshelg så flyttar du bara transaktionen till ditt SAS Mastercard. Gränsen per transaktion för GBIT är £5000 så du borde var safe. Se bara till att det är ditt debitkort som är aktivt. I appen, när du bläddrar mellan dina kort så stor det -Tap to select & pay.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

MrRob

Medlem
Du lägger in ditt SEB debit i Curve appen. Markerar det så att det är aktivt. Öppnar Betalo och lägger in betalningen men registrerar ditt Curvekort för debitering. Du har uppgifterna för ditt Curvekort i appen under account. När det sedan är dags för dubbelpoängshelg så flyttar du bara transaktionen till ditt SAS Mastercard. Gränsen per transaktion för GBIT är £5000 så du borde var safe. Se bara till att det är ditt debitkort som är aktivt. I appen, när du bläddrar mellan dina kort så stor det -Tap to select & pay.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Personligen skulle jag tvärtom kalla det extremt "o-safe" att göra en betalning via Betalo på 60.000 SEK med Curve och tro att man kan GBIT'a det mot SAS MC.
 
Personligen skulle jag tvärtom kalla det extremt "o-safe" att göra en betalning via Betalo på 60.000 SEK med Curve och tro att man kan GBIT'a det mot SAS MC.
Så kanske det kan vara. Tänkte mer på att gränsen för GBIT är £5000. Har man tillräckligt med köputrymme, vad kan gå fel då? Jag ifrågasätter dig inte utan vill veta för att inte själv hamna i situationen.
 

MrRob

Medlem
Så kanske det kan vara. Tänkte mer på att gränsen för GBIT är £5000. Har man tillräckligt med köputrymme, vad kan gå fel då? Jag ifrågasätter dig inte utan vill veta för att inte själv hamna i situationen.

Inte bara kan utan det kommer att gå fel eftersom dessa betalningar är begränsade till 10.000:- per dygn som nämnts både i denna och flertalet andra närbesläktade trådar.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen