Senaste nytt

Dubbla Hilton poäng t.o.m. 31 dec 2022

marbe166

Medlem
Nej, du kan inte rulla över från 2021 till 2023.
Så om du drar in 60 nätter i år (inkl dubblering) blir det 18 som rullar över till nästa år. Milestone bonus räknas dessutom enbart på årets faktiska intjäning, dvs du får räkna med 60 nätter. (är du HHD kan du ge bort Guld men inte Diamond-status)

Nätterna från 2021 har ju använts för att nå Diamond i år, så de är förbrukade. Frågan var om allt utöver 42 rollar över, d.v.s. om det blir 39 rollover nights enligt beräkningen (med dubbleringen) eller om det istället blir de 11 (53-42) som doktorn redan har plus de 14 bokade nätterna (utan dubbleringen).
 

Doctor-X

Medlem
Nej, du kan inte rulla över från 2021 till 2023.
Så om du drar in 60 nätter i år (inkl dubblering) blir det 18 som rullar över till nästa år. Milestone bonus räknas dessutom enbart på årets faktiska intjäning, dvs du får räkna med 60 nätter. (är du HHD kan du ge bort Guld men inte Diamond-status)
Nätterna från 2021 har ju använts för att nå Diamond i år, så de är förbrukade. Frågan var om allt utöver 42 rollar över, d.v.s. om det blir 39 rollover nights enligt beräkningen (med dubbleringen) eller om det istället blir de 11 (53-42) som doktorn redan har plus de 14 bokade nätterna (utan dubbleringen).

Precis nätterna från 2021 rullande över till 2022, så de är förbrukade.

Enligt:

Vilket ska vara taget rakt från Hiltons policy 2023 FQA:

Will nights earned in 2022 be able to be rolled over into 2023?​

Yes – rollover nights applied to status in 2023 will be calculated in accordance with the 30% reduction in tier qualifications for 2022. All nights earned above the member’s tier will rollover into 2023. For example, if a Member stays 10 nights in the 2022 calendar year, that Member will earn Silver status and have 3 nights rollover to 2023.

Jag tolkar det som att alla nätter efter att man nått 42 nätter räknas som rollover.

Vi får se helt enkelt :) Har i januari/februari 2023 30st nätter på Hilton bokade, så HHD borde ju vara klart rätt omgående.
 

Doctor-X

Medlem
Lite OT.
Checkade ut i tisdags från Hilton Slussen, poängen har alltid trillat in 24h efter utcheckning för mig men nu har det gått 48h och det står fortfarande 0p på bokningen. Andra som upplevt att poängen trillar in senare än tidigare? Med LondonHouse förra veckan tog det nästan 36h men sen kom de.
 

J-Dog

Medlem
Lite OT.
Checkade ut i tisdags från Hilton Slussen, poängen har alltid trillat in 24h efter utcheckning för mig men nu har det gått 48h och det står fortfarande 0p på bokningen. Andra som upplevt att poängen trillar in senare än tidigare? Med LondonHouse förra veckan tog det nästan 36h men sen kom de.
Jag checkade ut i fredags (11/11) och även för mig står det fortfarande 0p på bokningen
 

taxvalp

Medlem
Jag checkade ut i fredags (11/11) och även för mig står det fortfarande 0p på bokningen

Checkade ut samma dag och inga poäng för mig heller. Kontaktade kundtjänst, någon teknisk glitch där jag formellt inte var utcheckad och poängen är nu framme efter lite handpåläggning.
 

char

Medlem
Hur fungerar det med rollover nights om man har fått guld genom Amex? Är det nätterna utöver ordinarie guld som kan rulla över, dvs 30 nätter ger 2 rollover?
 

Doctor-X

Medlem
Blir en OT fråga, men hittar ingen tidigare tråd och känns lite onödigt att starta en ny.

Ska bo 6 nätter på Hilton (Hampton Inn Majestic Chicago) här nu med incheck på fredag 25/11. Kan man vid incheck betala hela beloppet istället för att vänta tills utcheckning? Skulle vilja ta det på SAS MC då det blir 40p/100kr med tanke på dubbla poäng.
 

FilipJ

Medlem
Blir en OT fråga, men hittar ingen tidigare tråd och känns lite onödigt att starta en ny.

Ska bo 6 nätter på Hilton (Hampton Inn Majestic Chicago) här nu med incheck på fredag 25/11. Kan man vid incheck betala hela beloppet istället för att vänta tills utcheckning? Skulle vilja ta det på SAS MC då det blir 40p/100kr med tanke på dubbla poäng.
Går säkert bra under förutsättning att de har ett kreditkort att dra ev. additional charges på efter din vistelse. Våga fråga! Har aldrig hört om ett amerikanskt bolag som inte vill ha betalning förr snarare än senare. ;)
 
Toppen