Senaste nytt

Dubbla Hilton poäng t.o.m. 31 dec 2022

011430121

Medlem
Så har bokslutet för 2022 kommit. Blev förundrad mht min sista stay med utcheckning 31/12-2022. Verkar som jag inte fått dubbla kvalificerande nätter för denna. Någon som vet om det kan stämma eller om det är läge att dra iväg ett mail å kolla. Kom förbi till ett nytt år som diamond, så inget problem som så, men hade varit trevligt med en handfull roll over nights till.
Du har fått en natt på 2023, bodde de även den 30 dec är det två nätter
 

Kimmen00

Medlem
Så Hilton funkar.
Är det samma hotell så räknas sammanlagda nätter som en stay, Även om man checkar ut mellan.
Så har det varit så länge jag kan minnas.
Trist men enligt deras terms.

Hade du bytt hotell hade det ej varit några problem.

Läs diskussion ovan rörande detta . Jag vet detta men terms va väldigt tydliga att double point kom på 2022 ståt i terms samt bekräftat av hh rep på flyertalk..

Double night credit means one additional, tier qualifying night credit will be awarded for each night stayed in the promo period. Registered Hilton Honors members will receive double night credit for all nights completed in the Promotion Period, regardless of a check-in date before the Promotion Period begins or a check-out date after the Promotion Period ends. Double nights will count towards Hilton Honors members’ 2022 night count and will be eligible for rollover night credit.
 

jerixon

Medlem
Vad kundsevice säger och vad som faktiskt gäller är ju som vi vet 2olika saker.

Hilton nätter loggas alltid på det datum man checkar ut.
Har du 2 stays utan att checka ut mellan så räknad de som en stay och då loggas det på utcheckningens datum.
Så har jag haft på samtliga stays jag gjort.

Problemet är ju att Hiltons syatem inte räknar det som att du hade en sista stay 2022.

Vore ju extremt konstigt om de ändrat något som alltid varit.

Tycker naturligtvis det är trist om de säger en sak och något annqt gäller, men då jag har spenderat relativt många nyår på Hilton hotell så hade jag aldrig litat på kundservice att något har ändrats.

Tycler dessutom att Kundservicerepresentanten säger helt emot de terms som var för kampanjen, men det är ju en annan femma.

Hoppas det löser sig oavsett =)
Läs diskussion ovan rörande detta . Jag vet detta men terms va väldigt tydliga att double point kom på 2022 ståt i terms samt bekräftat av hh rep på flyertalk..

Double night credit means one additional, tier qualifying night credit will be awarded for each night stayed in the promo period. Registered Hilton Honors members will receive double night credit for all nights completed in the Promotion Period, regardless of a check-in date before the Promotion Period begins or a check-out date after the Promotion Period ends. Double nights will count towards Hilton Honors members’ 2022 night count and will be eligible for rollover night credit.
 

Kimmen00

Medlem
Vad kundsevice säger och vad som faktiskt gäller är ju som vi vet 2olika saker.

Hilton nätter loggas alltid på det datum man checkar ut.
Har du 2 stays utan att checka ut mellan så räknad de som en stay och då loggas det på utcheckningens datum.
Så har jag haft på samtliga stays jag gjort.

Problemet är ju att Hiltons syatem inte räknar det som att du hade en sista stay 2022.

Vore ju extremt konstigt om de ändrat något som alltid varit.

Tycker naturligtvis det är trist om de säger en sak och något annqt gäller, men då jag har spenderat relativt många nyår på Hilton hotell så hade jag aldrig litat på kundservice att något har ändrats.

Tycler dessutom att Kundservicerepresentanten säger helt emot de terms som var för kampanjen, men det är ju en annan femma.

Hoppas det löser sig oavsett =)
Absolut jag håller med och vet detta med att hilton kör allt på nästa år om man bor över nyår etc..
Men det är ju en lång tråd på flyertalk och hh-William skriver ju:
Members can check-in prior to Oct 11th but they will only receive credit for nights completed starting the night of Oct 11th – Dec 31st only.
So, if someone checks in December 29th and checks out on January 2nd, they should pick up 6 nights that count towards 2022.


Surt då om detta inte stämde då det var många som frågade om detta. Frågade o fick svar att nätterna var krediterar på 2022 men det stämmer ju inte då det står att jag ska bli guld april 2023..
 
Toppen