Senaste nytt

Dubbla Hilton poäng t.o.m. 31 dec 2022

TP12

Medlem
Lite OT, men jag förstår inte vad de menar med Diamond "minst 30 nätter" och Diamond "42 nätter" på https://www.hilton.com/sv/hilton-honors/member-benefits/ Har googlat järnet men hittar ingen förklaring. Är det någon som har koll på detta?

Har varit lite olika nivåer under pandemin. Sammanställning nedan från oktober https://loyaltylobby.com/2022/10/11/hilton-honors-2023-policy-changes/

1669306258948.png
 

Dawes

Medlem
Ursäkta en kanske malplacerad fråga men ändå aktuell.

Hur räknas Hiltonpoängen ihop?
Jag utgår från att myway och bonus för utcheck på vardag läggs på i efterhand och inte räknas med i x2, det hade varit lite knepigt..
Men om jag har en x2 kampanj, bokar med x2 rate, har statusbonus samt väljer poäng istället för gåva och slutligen 2k extra för utcheck på vardag, vad ska jag förvänta mig?
(Baspoäng)+(status bonus)x2(kampanj)x2(booking rate)+myway points+2k(utcheck vardag) ??
Eller hur ser turordningen ut?
 

J-Dog

Medlem
Om man tar aktuell kampanj så gäller:

Baspoäng + status bonus + double your stay (baspoäng) + myway + double your stay checkout

Ex som Diamond på en folio som skulle gett 5000 baspoäng:

5000 + 5000 + 5000 + 1000 + 2000 = 18 000p
 

intuition

Medlem
Nu hittar jag inte T&C för kampanjen men jag har tydligt förmig att det fanns en beskrivning att "dubbla poäng" betyder att man får grund-poängen en gång till. Dvs aldrig en x2 faktor
Enklaste exempel:
Baspoäng + (baspoäng+ statusbonus)
 

VictorB

Medlem
Har en bokning 28/12 - 2/1 kommer min stay då vara giltig för kampanjen? Hittar texten nedan i FAQ för kampanjen men har lite svårt att tolka den.

"If I check-in before September 6, 2022, or check-out after December 31, 2022, do I still earn credit for that stay?
Registered members checking in before September 6, 2022 will receive credit for their stay if the stay is completed on or after September 6, 2022 and prior to or on December 31, 2022. If you start a stay in the middle of the promotion period and check-out after December 31, 2022 you will not receive the bonus."
 

Kimmen00

Medlem
Har en bokning 28/12 - 2/1 kommer min stay då vara giltig för kampanjen? Hittar texten nedan i FAQ för kampanjen men har lite svårt att tolka den.

"If I check-in before September 6, 2022, or check-out after December 31, 2022, do I still earn credit for that stay?
Registered members checking in before September 6, 2022 will receive credit for their stay if the stay is completed on or after September 6, 2022 and prior to or on December 31, 2022. If you start a stay in the middle of the promotion period and check-out after December 31, 2022 you will not receive the bonus."

Dessutom kommer nätterna du bor på 28/12 till 31/12 ej räknas på årets nätter utan hamna på 2023..
 
Toppen