Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Det är otroligt att folk fortsätter att boka med dom när sånt här återupprepas hela tiden...

Många tänker inte på vilka fördelar det finns med ett bolag som är med i en allians överhuvudtaget. Och en del tycker det är värt risken.

Det är väl på sätt och vis bra att det finns alternativ så alla kan boka det de finner ger mest tillfredställelse.
 
Många tänker inte på vilka fördelar det finns med ett bolag som är med i en allians överhuvudtaget. Och en del tycker det är värt risken.

Det är väl på sätt och vis bra att det finns alternativ så alla kan boka det de finner ger mest tillfredställelse.

Tror nog det hade gett dom bättre tillfredställelse att veta att det går att hitta biljetter för lika mycket SAS (som också flyger direkt till exempelvis NYC) bara man håller lite utkik efter en kampanj och att man sedan kan bli ombokad ifall nåt händer.
 
"Men en punktering på ett av planets däck har orsakat en stor försening. I 27 timmar har 290 passagerare fått olika bud om när planet ska lyfta"
Kommer DY hävda hidden man defect på punkterat däck? *ROFL*
Kan vi inte penetrera den här händelsen? Hur lång tid tar ett däckbyte? Finns reservdäck till 787 på JFK? Var planet sent på ditvägen? Fanns det ett plan överhuvudtaget på plats?
 
Enligt en post på FlyerTalk verkar Norwegian köra olika knep för att få folk mellan New York och London för tillfället. Bland annat med att köra 738 med mellanlandning (för tankning) på Island. Det undviker man ju gärna så att säga.

Kod:
2015-09-09     London (LGW)     New York (JFK)     B788  (LN-LNG)     17:00     17:37     01:00     Landed 00:50    
2015-09-08     London (LGW)     New York (JFK)     A343  (CS-TQZ)     17:20     17:53     01:30     Landed 01:11    
2015-09-07     Reykjavik (KEF)     New York (JFK)     B738  (LN-DYV)     21:24     23:43     02:47     Landed 05:08    
2015-09-07     London (LGW)     New York (JFK)     B738  (LN-DYV)     17:05     20:06     01:30     Diverted to KEF    
2015-09-05     London (LGW)     New York (JFK)     A343  (CS-TQZ)     17:30     18:00     01:30     Landed 01:13    
2015-09-04     London (LGW)     New York (JFK)     B788  (LN-LNG)     18:30     19:07     02:30     Landed 01:47
 
Enligt en post på FlyerTalk verkar Norwegian köra olika knep för att få folk mellan New York och London för tillfället. Bland annat med att köra 738 med mellanlandning (för tankning) på Island. Det undviker man ju gärna så att säga.

Kod:
2015-09-09     London (LGW)     New York (JFK)     B788  (LN-LNG)     17:00     17:37     01:00     Landed 00:50  
2015-09-08     London (LGW)     New York (JFK)     A343  (CS-TQZ)     17:20     17:53     01:30     Landed 01:11  
2015-09-07     Reykjavik (KEF)     New York (JFK)     B738  (LN-DYV)     21:24     23:43     02:47     Landed 05:08  
2015-09-07     London (LGW)     New York (JFK)     B738  (LN-DYV)     17:05     20:06     01:30     Diverted to KEF  
2015-09-05     London (LGW)     New York (JFK)     A343  (CS-TQZ)     17:30     18:00     01:30     Landed 01:13  
2015-09-04     London (LGW)     New York (JFK)     B788  (LN-LNG)     18:30     19:07     02:30     Landed 01:47
Stämmer, vilket påpekades i inlägg 1373 tidigare i tråden. :)
 
Toppen