fcx
Medlem
Jag måste hålla med @Cristoffer Cedergren , ska det verkligen ta 27h att byta ett däck på JFK?
Jag har varit med om däckbyte och bromsbyte på en A320. 60 min turnaround blev 90 min...
Jag måste hålla med @Cristoffer Cedergren , ska det verkligen ta 27h att byta ett däck på JFK?
Toppar listan hos ARN
Flygbolaget som toppar svarta listan | SvD
"Vi har inte följt ARN:s rekommendation då det handlat om förseningar till följd av fabrikationsfel. EU-domstolen säger att fabrikationsfel är en extraordinär omständighet och då faller rätten till kompensation för resenären, säger hon."
Kan vi inte penetrera den här händelsen? Hur lång tid tar ett däckbyte? Finns reservdäck till 787 på JFK? Var planet sent på ditvägen? Fanns det ett plan överhuvudtaget på plats?
Åkte från Ulan Bator med Turkish för en månad sen. Det var en 737-900 ER. Ett däck gick sönder vid landningen, säkert en ojämn landningsbana. Dom bytte på ca 40 minuter. Vi satt i Buissines så vi kunde se när dom jobbade. Detta var som sagt i Mongoliet. Det måste vara nåt annat än ett dåligt däck som orsakade förseningen för Norwegian.
Tor inte det är pengarna tillbaka på oddsen att det var något annat.