Visst är det det. Men det tar sin tid att gå igenom 1050 inlägg och sätta upp en struktur för detta, det är mitt i sommaren och även vi behöver lite semester. Det får dröja några dagar.Är det inte då bättre att styra upp tråden innehåll något? Annars kommer detta forum att översvämmas med separata trådar om förseningar, frågor om DY och dess kundhantering samt allmänt raljerande?
En titt i mediarapporteringen sista tiden ger en mkt negativ bild av Norwegian och långdistansflygningar. Svds pappersupplaga igår rapporterade om att bolaget har 40 minuter längre restid till Bangkok då man måste flyga omvägar runt Ryssland då landet inte tillåter de irländskt registrerade planen att passera. På Twitter uttrycker drabbade resenärer sina åsikter om bolaget. Känns som att bolaget gått från att vara ngt nytt o spännande i medias ögon till att bli ett nytt SJ där minsta tabbe nu rapporteras.
Även kul att följa SAS diskreta tjuvnyp på tex sitt Instagramkonto...
Risken är väl att bolaget även vänds ryggen av omedvetna resenärer när sommarens skräckhistorien dryftas över fikarummem runt om i olika länder. Känns som att bolagets kortsiktighet och totala ignorans mot drabbade kunder nu kan ge rejält med negativt genomslag - eller vad tror ni/ kommer folk glömma...
Jag damp ner på Arlanda idag nån gång vid tvåtiden (medelst Dreamliner faktiskt, även om den inte tillhör DY) och lyckades ta mig igenom gatloppet av amatörresenärer med det mesta av sinnet i behåll.
På promenaden bort till pendeln så fick jag frågan:
"Brukar ni åka med Norwegian?" (Jag tror att tjejen rekryterade till deras bonusprogram.)
Jag visste inte vad jag skulle säga, det finns liksom så väldigt mycket man kan svara på den frågan. Men enligt devisen "har man inget snällt att säga kan man lika gärna låta bli", så nickade och log jag och låtsas inte fatta istället![]()
Det hade ju varit lite kul att stanna och svara på frågan![]()
Jag stannar alltid och svarar på frågan, ibland brukar jag ta den i farten också![]()
Jo - det är faktiskt lite roligt att stanna upp och tydligt förklara att jag aldrig skulle sätta min fot på Norwegian, ens om jag fick en biljett gratis. Det brukar bli väldigt tyst på de där kreditkortsvärvarna då...![]()