Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Är det inte då bättre att styra upp tråden innehåll något? Annars kommer detta forum att översvämmas med separata trådar om förseningar, frågor om DY och dess kundhantering samt allmänt raljerande?
Visst är det det. Men det tar sin tid att gå igenom 1050 inlägg och sätta upp en struktur för detta, det är mitt i sommaren och även vi behöver lite semester. Det får dröja några dagar.

Norwegian är garanterat här för att stanna och ska så klart kunna diskuteras, de har ett bonusprogram och det är många som använder Norwegian för tjänsteresor. Men att raljera i över 100 sidor med länkar till allt kvällspressen skriver blir till slut varken seriöst eller insiktsfullt. Det blir en ren underhållningstråd för de som avskyr flygbolaget (och lågprisflyg) där man lyfter upp allt det sämsta man kan hitta, ondgör sig över något man förmodligen ändå inte åker med och förlöjligar andras val av transportmedel.

Det motsvarar inte den seriositet och atmosfär vi önskar på BusinessClass och är under den standard många medlemmar här brukar kunna bidra med.

Helt klart får nog en genomstädning sättas på agendan i augusti.

En titt i mediarapporteringen sista tiden ger en mkt negativ bild av Norwegian och långdistansflygningar. Svds pappersupplaga igår rapporterade om att bolaget har 40 minuter längre restid till Bangkok då man måste flyga omvägar runt Ryssland då landet inte tillåter de irländskt registrerade planen att passera. På Twitter uttrycker drabbade resenärer sina åsikter om bolaget. Känns som att bolaget gått från att vara ngt nytt o spännande i medias ögon till att bli ett nytt SJ där minsta tabbe nu rapporteras.
Även kul att följa SAS diskreta tjuvnyp på tex sitt Instagramkonto...

Risken är väl att bolaget även vänds ryggen av omedvetna resenärer när sommarens skräckhistorien dryftas över fikarummem runt om i olika länder. Känns som att bolagets kortsiktighet och totala ignorans mot drabbade kunder nu kan ge rejält med negativt genomslag - eller vad tror ni/ kommer folk glömma...

Money talks... billigt är bäst för dom flesta godtrogna svenskar.

Jag damp ner på Arlanda idag nån gång vid tvåtiden (medelst Dreamliner faktiskt, även om den inte tillhör DY) och lyckades ta mig igenom gatloppet av amatörresenärer med det mesta av sinnet i behåll.

På promenaden bort till pendeln så fick jag frågan:
"Brukar ni åka med Norwegian?" (Jag tror att tjejen rekryterade till deras bonusprogram.)

Jag visste inte vad jag skulle säga, det finns liksom så väldigt mycket man kan svara på den frågan. Men enligt devisen "har man inget snällt att säga kan man lika gärna låta bli", så nickade och log jag och låtsas inte fatta istället ;)

Jag damp ner på Arlanda idag nån gång vid tvåtiden (medelst Dreamliner faktiskt, även om den inte tillhör DY) och lyckades ta mig igenom gatloppet av amatörresenärer med det mesta av sinnet i behåll.

På promenaden bort till pendeln så fick jag frågan:
"Brukar ni åka med Norwegian?" (Jag tror att tjejen rekryterade till deras bonusprogram.)

Jag visste inte vad jag skulle säga, det finns liksom så väldigt mycket man kan svara på den frågan. Men enligt devisen "har man inget snällt att säga kan man lika gärna låta bli", så nickade och log jag och låtsas inte fatta istället ;)

Jag såg en rolig sak på centralen tidigare i sommar. Där stod det några leende människor och försökte få folk att skaffa Norwegians MasterCard med just samma fråga, "brukar ni åka med Norwegian". En man några meter ifrån mig (jag stod och väntade på ett sällskap) fick frågan och gick helt postal, började vråla om 70 timmars försening, inkvartering i ett hotell med kackerlackor stora som kattungar och ingen, ingen, ingen information. Han skulle aldrig röra vid något som det stod Norwegian på igen, ens om han fick betalt för det.

Stor underhållning.

Det KAN ju varit så att tjejen sökte passagerare som blivit strandade/försenade/ignorerade och i så fall hade det ju kanske varit intressant att lyssna på vad hon sa. Nu tror jag inte det och tror dessutom att din devis pitch var ganska bra för att inte kunna hamna i en otrevlig situation där tjejen kände sig hotad.

Halvt OT: Jag ser fler och fler skyltar runt omkring som säger att alla direkta och indirekta hot mot personalen polisanmäls. Säkerhets- och passkontroller i USA och England till exempel. Likaså vid servicediskar och incheckningsdiskar på exempelvis Arlanda. Visar på att klimatet blivit hårdare men troligen också en ökad frustration bland passagerare, mig inkluderad, mot att det i praktiken är nästan omöjligt att komma fram till de inom flygbolag, säkerhetspersonal, passkontroller etc. som faktiskt kan ta emot ens åsikter.

Jag stannar alltid och svarar på frågan, ibland brukar jag ta den i farten också :D

Jo - det är faktiskt lite roligt att stanna upp och tydligt förklara att jag aldrig skulle sätta min fot på Norwegian, ens om jag fick en biljett gratis. Det brukar bli väldigt tyst på de där kreditkortsvärvarna då... ;)

Jo - det är faktiskt lite roligt att stanna upp och tydligt förklara att jag aldrig skulle sätta min fot på Norwegian, ens om jag fick en biljett gratis. Det brukar bli väldigt tyst på de där kreditkortsvärvarna då... ;)

Haha exakt, gäller att visa var man står ;)

Toppen