Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Och flata reportrar som inte ställer "rätta" frågorna t.ex Varför bokar ni inte om till andra bolag? Är det rimligt att folk skall bli tvungna att sova i tältsängar? Ersätter ni mellanskillnaden så att passagerare kan ta sig hem med andra bolag? Jaga Kjos med blåslampa så han får stå till svars för kaoset, för även om problem uppstår så är det inte rimligt att gå och vänta i flera dygn. :(

Tycker att det är ganska allmänt spritt att reportrar saknar förmågan att ställa vassa uppföljande frågor. Just i det här fallet visar det väl bara hur förbaskat dåligt pålästa de är och hur lite de vet om vad som gäller. Man kan ju tycka att de borde vara bättre pålästa när det är sk "vanligt folk" som blir rejält blåsta på sina rättigheter:mad:
 
Jag har oftast med en mjuk väska som ryms i handbaggaget på ditresan. Den fyller man på plats och checkar in på hemresan. Då klarar man ditresan med bara handbaggage och kan shoppa loss ganska ordentligt
 
Jag och NotRyan flög t/r till SFO med SAS utan incheckat bagage, det var inte några konstiga frågor på det på SFO.

Att resa till USA utan incheckat bagage är väl ganska vanligt, en stor andel av affärsresenärer som reser för en - två dagars möte, har nog ingen incheckad väska! Att resa utan ens något handbagage är kanske lite mer udda...
 
En titt i mediarapporteringen sista tiden ger en mkt negativ bild av Norwegian och långdistansflygningar. Svds pappersupplaga igår rapporterade om att bolaget har 40 minuter längre restid till Bangkok då man måste flyga omvägar runt Ryssland då landet inte tillåter de irländskt registrerade planen att passera. På Twitter uttrycker drabbade resenärer sina åsikter om bolaget. Känns som att bolaget gått från att vara ngt nytt o spännande i medias ögon till att bli ett nytt SJ där minsta tabbe nu rapporteras.
Även kul att följa SAS diskreta tjuvnyp på tex sitt Instagramkonto...

Risken är väl att bolaget även vänds ryggen av omedvetna resenärer när sommarens skräckhistorien dryftas över fikarummem runt om i olika länder. Känns som att bolagets kortsiktighet och totala ignorans mot drabbade kunder nu kan ge rejält med negativt genomslag - eller vad tror ni/ kommer folk glömma...
 
Kommentarerna på deras senaste Facebookpost med superpriser, är allt annat än positiva.
2ccqd1u.png
 
Problemet är att oavsett vad vi tycker så funkar den här taktiken. RyanAir är ju ett välmående bevis på det.. ;(
 
Man kan komma undan med att vara ett svin så länge som man inte behöver svina sig för ofta. T.ex. Ryan Air och Norwegian short haul strandsätter ju inte resenärer tillräckligt ofta för att det ska bli annat en enstaka nyhetsartiklar som få läser och och dessutom snart glömmer bort.

Norwegian long haul däremot spelar ett högt spel nu. Så snart omfattningen av dessa problem blir så stora att det börjar bildas "ringar på vattnet" runt nyhetsartiklarna som skrivs kommer folk att matas med så mycket negativ information kopplat till Norwegian att man riskerar att på allvar skita ner sitt varumärke.
 
Toppen