Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Men är det verkligen samma människor som haft problem tidigare som flyger med dem igen? Jag tror hellre att man blåser nya människor på varje flygning.

Känner en som flugit Norwegian long haul många gånger och hur många gånger han fått åka andra mer eller mindre fräscha ersättningskärror eller blivit strandsatt med någon/några dagar extra övernattning har jag ingen aning om. Men det är nog en 4-5 gånger av 10-15 resor.
Men han bara skrattar åt det hela och gör det bästa av situationen och ser det som extra delvis betald semester.
Nu tror jag dock inte han någon gång fått annat än övernattningarna betalda. I hans fall verkar det konstigt nog som han får tidigt besked. Sist hade han inte ens lämnat hotellet när det pep i telefonen att han skulle bli kvar några dagar extra.

O T - Skall man tro att Norwegians marknads och PR-avdelning har koll på vad som sägs och skrivs om dem i olika forum ?
Vore något för dem att visa upp på ett ledningsmöte hur "proffsresenärer" uppfattar dem. Eller är det skygglappar på ?

O T - Skall man tro att Norwegians marknads och PR-avdelning har koll på vad som sägs och skrivs om dem i olika forum ?
Vore något för dem att visa upp på ett ledningsmöte hur "proffsresenärer" uppfattar dem. Eller är det skygglappar på ?

Varför skulle dom bry sig? Om siffran på 95% kabin stämmer så skrattar dom nog bara hela vägen till banken.

Inte dax att förpassa den här tråden till papperskorgen? Tycker inte den bidrar till någonting positivt. Alla håller ändå med varandra ;)

Nja....Jag kan hålla med om att vissa inlägg kanske har lite för mycket av icke relevant innehåll men det är också mycket relevant innehåll. Jag har ett antal anlednngar till varför jag anser att tråden har ett berättigande.

1. Jag använder denna tråd för att informera mina icke "medvetna resenärer" om varför dom skall använda ett annat resebolag. Det finns ingen bättre sammanställning på nätet om allt som DY har ställt till med på sina longhaul.
Är inte detta detta som är meningen med att hjälpa andra till ett "medvetet resande"?

2. Jag vill inte se massor med trådar av förseningar gällande DY som poppar upp varje gång nåt har gått på tok.

3. Det är ett bra ställe att hålla koll på hur DY kommer att hantera rättegångarna gällande ersättning. När ett utslag har kommit kan tråden låsas men inte tas bort.

Detta tycker jag....

"Vår historia

BusinessClass.se startades år 2011 då vi upplevde att det saknades en sida i Sverige som riktade sig mot frekventa resenärer och som följde, rapporterade och analyserade premiumresemarknaden på ett seriöst och insiktsfullt sätt."

Kanske bara är jag, men tycker BC tappar lite av den seriösa stämpeln och sänker sig till andra forums-standard vad gäller kvaliten när alla håller med varandra och försöker sänka Norwe och låter det pågå på över 100 sidor. Ja agehall, jag vet ;)
Jag är också tveksam till denna tråds existens. Visst kan man diskutera Norwegian och vad som händer där, men nu är vi inne på den 105:e sidan med en majoritet av inläggen som mest handlar om förlöjligande och att dra upp varenda notis som skrivits om lågprisbolag i kvällstidningarna.

Det är precis som SAS404 citerat från vår presentation varken kopplat till premiumresande eller särskilt seriöst.

Det finns ju förvisso en liknande, och även den lång, tråd om problem på SAS långlinjer. Den tråden har i flera omgångar tjänat ett mycket bra syfte (även för mig personligen) i stil med strejktråden.
Strejktråden är väldigt bra, den skulle jag själv gärna vilja bygga in som en permanent funktion med en ruta på förstasidan att slänga ett öga på med alla inrapporterade pågående strejker innan man reser någonstans.

Men det är en sak att diskutera något seriöst och sakligt, en annan sak att ha en "underhållningstråd" i andras elände.

Jag är också tveksam till denna tråds existens. Visst kan man diskutera Norwegian och vad som händer där, men nu är vi inne på den 105:e sidan med en majoritet av inläggen som mest handlar om förlöjligande och att dra upp varenda notis som skrivits om lågprisbolag i kvällstidningarna.

Det är precis som SAS404 citerat från vår presentation varken kopplat till premiumresande eller särskilt seriöst.

Är det inte då bättre att styra upp tråden innehåll något? Annars kommer detta forum att översvämmas med separata trådar om förseningar, frågor om DY och dess kundhantering samt allmänt raljerande?

Fast jag tycker att en stor del av innehållet faktiskt är relevant även för premium resande. Eftersom jag ofta får kommentarer om varför jag aldrig reser Norwegian (och Ryan Air för den delen) så använder jag denna sammanställning som förklaring.

Detta forum skall informera om Medvetet resande samt Premium resande, men kan det då inte fylla en funktion att också informera om konsekvensen av motsatsen?

Däremot kan jag också anse att raljerande samt förlöjligande av själva passagerarna är onödigt och borde kanske modereras hårdare. Norwegian själva marknadsför sin Premium economy som just Premium och därför tycker jag att kommentarer gällande detta är på sin plats....

Tycker absolut denna tråden skall finnas kvar, den uppfyller två livsviktiga funktioner: humor, den ger mig i alla fall ett gott skratt om dagen! För det andra så låter den oss inte glömma farsen med DY och varför LCC på long haul inte funkade i praktiken.

Lite OT men Air Asia körde ju också long haul för nåt år sedan till Europa, London och Paris vill jag minnas. Fungerade inte heller av olika anledningar och lades ned tyvärr.

De planerar att starta det igen och konkurrera med just Norweigian
http://www.newsinenglish.no/2014/07/17/airasia-to-take-on-norwegian-air/

Toppen