Holloman skrev:Blir en 763 som tar New York i kväll (5,5 timmar sen).Klicka för att utvidga...
Samtidigt vill ingen på något sätt associeras med Norwegian i detta sammanhang. Så hur får man över kunderna utan att peka finger?staff skrev:Hoppas nu marknadsavdelningen på SAS förstår hur de måste utnyttja detta!Klicka för att utvidga...
henrik l skrev:Stämmer detta att personen ifråga har betalat 11 000 kr för en flight till LAX borde personen i fråga få pris för "En av årets mestomedvetnamedvetslösa resenärer", i synnerhet om det är en ekonomibiljett. Även om det är deras sk "premium economy" och resan är bokad i hyfsad tid så är det en bragd att betala 11 000 kr med DYKlicka för att utvidga...
Holloman skrev:Med deras tur just nu håller jag en öl på nästa BC event att de inte kommer klara att gå 22:50 (om det nu är det inkommande planet de skall vända till Oakland). Sätter du emot?Klicka för att utvidga...
Ninjamasse skrev:Tycker SAS ger Norwegian rätt många kängor på deras Twitter-konto.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Jag önskar ju, på något sätt, att alla problem skulle straffa bolaget i längden. En negativ spillover på deras varumärke för kortflygningar vore inte heller orlimligt...Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Så kan det ju bli. Det ska bli mycket spännande att se vad domstolen kommer fram till. Det kan komma att stå Norwegian dyrt.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Kommer varumärket (ekonomi indirekt) eller förseningsanspårken (ekonomi direkt) slå mot Norwegian först? I fallet Ryanair verkar ju varumärket vara "bullet proof", men i version 1 av Jetblue (som i mångt o mycket liknar Norwegian) syndes det att det går att misslyckas...Klicka för att utvidga...
Johan_G skrev:Man kan komma undan med att vara ett svin så länge som man inte behöver svina sig för ofta. T.ex. Ryan Air och Norwegian short haul strandsätter ju inte resenärer tillräckligt ofta för att det ska bli annat en enstaka nyhetsartiklar som få läser och och dessutom snart glömmer bort.Norwegian long haul däremot spelar ett högt spel nu. Så snart omfattningen av dessa problem blir så stora att det börjar bildas "ringar på vattnet" runt nyhetsartiklarna som skrivs kommer folk att matas med så mycket negativ information kopplat till Norwegian att man riskerar att på allvar skita ner sitt varumärke.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Kommer varumärket (ekonomi indirekt) eller förseningsanspårken (ekonomi direkt) slå mot Norwegian först? I fallet Ryanair verkar ju varumärket vara "bullet proof", men i version 1 av Jetblue (som i mångt o mycket liknar Norwegian) syndes det att det går att misslyckas...Klicka för att utvidga...
Johan_G skrev:Man kan komma undan med att vara ett svin så länge som man inte behöver svina sig för ofta. T.ex. Ryan Air och Norwegian short haul strandsätter ju inte resenärer tillräckligt ofta för att det ska bli annat en enstaka nyhetsartiklar som få läser och och dessutom snart glömmer bort.Norwegian long haul däremot spelar ett högt spel nu. Så snart omfattningen av dessa problem blir så stora att det börjar bildas "ringar på vattnet" runt nyhetsartiklarna som skrivs kommer folk att matas med så mycket negativ information kopplat till Norwegian att man riskerar att på allvar skita ner sitt varumärke.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Ja, på något sätt straffar ju ersättnings-reglerna lågkostnadsbolagen hårdare.Ersättningsanspråken är ju statiskt satta, och tar inte hänsyn till att intäktsbasen är mycket lägre för lågkostnadsbolagen (även rimligt).Självklart är det ju marginalerna som är intressanta, men inte sällan är det ju än mindre för bolag som tjänar pengar på volymförsäljning (undantaget SAS mfl, med höga kostnader).Någon som koll på Norwegians soliditiet, och kanske även djupet på Kjos fickor? Hur mycket kapital kan han stoppa in, kortsiktigt. Något säger mig att han puttar in kapital tills det tar stopp - Norwegian är hans livsverk.Att han beställer flygplan för 50x omsättningen känns som ett tecken på det...Kommer varumärket (ekonomi indirekt) eller förseningsanspårken (ekonomi direkt) slå mot Norwegian först? I fallet Ryanair verkar ju varumärket vara "bullet proof", men i version 1 av Jetblue (som i mångt o mycket liknar Norwegian) syndes det att det går att misslyckas...Klicka för att utvidga...
Valley skrev:Norwegian Air Shuttle ASA - Lysaker - Se Regnskap, Roller og merBehöver inte skämmas för sig.Men om allt ligger i detta bolag är svårt att säga. Man brukar på Kjos nivå vara duktig på kreativa finansiella lösningarKlicka för att utvidga...
Jan Petterson skrev:Skulle gissa att han stoppat long haul i ett eget bolag så det är lätt att fimpa om det går åt skogen...Klicka för att utvidga...