Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Problemet är att det inte finns något annat Boeing flygplan i samma storleksklass som 787.
767-300ER är mindre och en väldigt gammal konstruktion. Den har gått att beställa i 30 år utan större uppdateringar.
Boeing 777-200ER är mycket större och tyngre än 787-8. Det är tveksamt om Kjos hade kunnat flyga den lönsamt.

Det bästa valet hade förmodligen varit att starta upp verksamheten med leasade Airbus A330-200 som är jämnstor med 787-8.
A330-200 är ett pålitligt flygplan, bränslesnålt & bra räckvidd och "lagom" stor.
Framåt 2018-2020 hade Kjos kunnat ersätta A330 med A350-900 lr 787 om ic operationerna gått bra.

Fast att leasa A330 när man som Kjos gjort stått och brett ut sig i tidningarna över vilken dålig och gammal kärra det är (underförstått som SAS flyger med) hade ju varit ett svidande nederlag.
 
Med 45 stolar i Business, 38 i Premium economi samt 225 i economi lär det bli gott om plats på flyget.
Undra vilka som får business stolarna ?
 
Det känns som Norwegians longhaul hänger på gärsgårn nu...
Hur länge kan detta pågå utan att en bredare allmänhet inser vad sker???

Hur ska Norwegian kunna få folk att tro på deras longhaulsatsning och boka plarser med förtroende?

I denna tråd har flera trovärdiga alternativ framkommit
Kommer Kjos göra något åt detta, kanske nåt av de framförda förslagen?(han läser kanske oxå här) ;)
 
Det känns som Norwegians longhaul hänger på gärsgårn nu...
Hur länge kan detta pågå utan att en bredare allmänhet inser vad sker???

Hur ska Norwegian kunna få folk att tro på deras longhaulsatsning och boka plarser med förtroende?

I denna tråd har flera trovärdiga alternativ framkommit
Kommer Kjos göra något åt detta, kanske nåt av de framförda förslagen?(han läser kanske oxå här) ;)

De säger ju själva att det inte syns när de rodnar så de lär fortsätta. De flesta läser inte bc.se och kommer fortsätta leva i tron att de har gjort en superdeal på sina flygbiljetter.
 
Toppen