AABack2ARN
Medlem
Ser man så här långt har ju DY enbart öppnat linjer som annonserats innan de ens fick sin första dreamliner. FLL annonserades i april om jag inte missminner mig. Alternativet skulle vara att hyra in ett extra plan och därmed ha ett i ständig beredskap men det tror jag varken DY har råd med eller Boeing är villiga att betala för.
Jag kan hålla med om att det är oroväckande att DY fortsätter lansera nya linjer medan de lever i den nuvarande paniken men eftersom biljettförsäljningen måste starta långt innan linjestart har de kanske egentligen inget riktigt val (om de inte vill ha plan i reserv på backen)?
Tittar man på många andra bolag (däriband BA och QR) har de ett helt annat backupsystem som kan ta hand om inställda/försenade långlinjer.
Man ska ju inte heller glömma bort de problem som varit med A380 som ledde till att Qantas fick göra ganska ordentliga omstruktureringar av sina flygningar men eftersom de har tillgång till andra plan (liksom Singapore Airlines) så märkets dessa problem betydligt mindre.
DY skulle investerat i B777 eller möjligtvis B767 som är bevisat pålitliga för att bygga upp kompetensen och sedan migrerat över till B787.
Jag kan hålla med om att det är oroväckande att DY fortsätter lansera nya linjer medan de lever i den nuvarande paniken men eftersom biljettförsäljningen måste starta långt innan linjestart har de kanske egentligen inget riktigt val (om de inte vill ha plan i reserv på backen)?
Tittar man på många andra bolag (däriband BA och QR) har de ett helt annat backupsystem som kan ta hand om inställda/försenade långlinjer.
Man ska ju inte heller glömma bort de problem som varit med A380 som ledde till att Qantas fick göra ganska ordentliga omstruktureringar av sina flygningar men eftersom de har tillgång till andra plan (liksom Singapore Airlines) så märkets dessa problem betydligt mindre.
DY skulle investerat i B777 eller möjligtvis B767 som är bevisat pålitliga för att bygga upp kompetensen och sedan migrerat över till B787.