Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Skall man skratta eller gråta?
Och felet lagades innan nästa avgång! Vilken fin tanke om passagerarna, det är väl sådant som kallas kundvård.

Det ironiska (?) är att det är samma plan (EI-LNA) som hade värmeproblemen på sträckan BKK-OSL som nu står på JFK med bromsproblem och inte kommer hem...

Visst har BA fyra dreamliners i trafik nu? Har de haft problem med sina plan? (Menad som en allvarlig fråga, inte ironisk).

Tittar man på flightradar24.com hur just deras dreamliners nyttjats den senaste veckan ser det ut som alla är i fin form, men så tror jag också att de nyttjas mycket mindre. De flyger ju bland annat LHR-EWR och LHR-YYZ i åtminstone baserat på den lilla mängd data som finns på en vecka så tror jag de låter ett plan flyga en runda per 24-timmars period. Det skulle innebära att de lämnar London omkring 15-17 och hemma igen landar vid 10-tiden dagen efter. Resten av tiden står planet på backen. DY nyttjar sina plan betydligt mer...

Överhettade bromsar?

Antingen bromsarna eller passagerarna... ;)

Eftersom kapten beslutade att låta passagerarna på hemresan från BKK få GRATIS vatten (å hemska tanke) trodde nog bönräknarna på DY att det skulle bli billigare om man lät bromsarna bli lite varma eftersom de inte skulle klaga och begära ersättning! Det var nog fel!?

Det är bara å klippa Norwegian kortet nu. Det verkar trotts förseningar att Boeing har släppt B787 alltför tidigt. Överallt rapporteras bromsproblem, hydralikproblem, dataproblem, dörrproblem mm nu när batteriproblemen verkar lösta. Vad blir det härnäst? Vingar som ramlar av pga dåligt härdad grafit?
Får se hur Finnair får det med de två (tror det var två) LOT 787or som de lånat nu efter julen som sätts in på asientrafik.
Jag kommer inte att boka en enda resa med B787 inom närmaste 2 åren. Hoppas på Airbus och att de gör bättre kvalitetskontroller vad gäller A350!

Toppen