Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Hundratals svenskar fast i New York - DN.SE

De minsta de kan göra är att bjuda på bubbel vid tolvslaget, men vad är sannolikheten för det...

Kan man köpa bubbel ombord på deras plan? Och när är för övrigt tolvslaget på en atlantflygning? ;)

Det verkar inte som om DY7205 till BKK kommit iväg ännu, men det står fortfarande Försenad till 16:00 på Arlandas hemsida... Däremot har de lyckats uppdatera informationen avseende New York planet eftersom det nu står "ANK 01JAN1255" efter att ett tag varit helt tomt på information...

Så om jag förstår saken rätt nu har DY hyrt in två (2) ersättningsplan. Ett från Euro Atlantic och ett från HiFly... Kan inte vara billigt det heller!

e24.no rapporterar nu att planet till Oslo kommer hem tidigast i morgon 01JAN klockan 23:00

Det betyr at de 276 strandede passasjeren må feire nyttår i USA. De kommer hjem til Norge tidligst klokken 23.00 i morgen 1. januar, vel 64 timer etter rutetidspunkt.

Det blir nyttår i New York for Norwegian-passasjerene - Næringsliv - E24

För att lösa detta skall man hyra in en B777 från Euro Atlantic men det kan inte ske förrän i morgon bitti.

«Ettersom det ikke er noen avklart løsning på det tekniske problemet på vår egen flymaskin, har vi bestemt oss for å lease en Boeing 777 fra EuroAtlantic for å operere vår flight DY7002 fra New York til Oslo. Desverre vil avgang være først klokken 08.30 i morgen tidlig, 1. januar».

Så då kommer DY ha tre (3) inhyrda plan i trafik. Och då är ju våra ideer om en annan flotta än den nuvarande snart uppfyllda ;)

Notera även att e24 inte riktigt kan få ihop det med timmarna eftersom 08:30 i New York är 14:30 i Oslo + 7,5 timmars restid borde vara cirka 22:00 (om det nu går som det skall).

De säger ju själva att det inte syns när de rodnar så de lär fortsätta. De flesta läser inte bc.se och kommer fortsätta leva i tron att de har gjort en superdeal på sina flygbiljetter.

Och inte när de skäms heller... Även om många av deras passagerare inte läser bc.se så läser de nog Aftenposten, VG, Expressen och Aftonbladet och där radar ju historierna upp sig på rad. Men minnet är ju bekant ganska kort :(

DY bjuda på bubbel...??? Nänä, förseningen till trots lär priset vara lite högre än gratis. Någonstans skall man tjäna in det man förlorar på inhyrningen av "moderna" maskiner.....

Jag står fullt fast vid mitt beslut att aldrig flyga Norwegian. Att stå utanför alliansers möjligheter, eller IATAs möjligheter vid den här typen av trubbel är fullkomligt vansinnigt. Är det verkligen värt den lilla prisskillnaden det kostar att ta den här risken? Inte en chans. Lägg på några kronor, flyg seriöst och känn dig tryggare. Visst kan det strula med allianserna men det vi ser med Norwegians long haul skulle få mig att balla ur. Tur för dom att jag inte är på plats.. hade inte varit så lätt.. Nu, gott nytt år på er allihopa.

17:40 kom dom iväg från ARN.

Det verkar inte som om DY7205 till BKK kommit iväg ännu, men det står fortfarande Försenad till 16:00 på Arlandas hemsida... Däremot har de lyckats uppdatera informationen avseende New York planet eftersom det nu står "ANK 01JAN1255" efter att ett tag varit helt tomt på information...

Så om jag förstår saken rätt nu har DY hyrt in två (2) ersättningsplan. Ett från Euro Atlantic och ett från HiFly... Kan inte vara billigt det heller!

e24.no rapporterar nu att planet till Oslo kommer hem tidigast i morgon 01JAN klockan 23:00

Och inte när de skäms heller... Även om många av deras passagerare inte läser bc.se så läser de nog Aftenposten, VG, Expressen och Aftonbladet och där radar ju historierna upp sig på rad. Men minnet är ju bekant ganska kort :(

Tror man att man kan spara en slant så blundar de flesta för eländet..:).

(OT: HM har ju lyckats. Man säljer kläder ruskigt billigt av olika orsaker. Det skrivs lite då och då att arbetarna i Bangladesh simmar i lut på väg till jobbet och det blir uppror i en timme eller två när kvällspressen går på som värst. Man svär och säger att man inte ska handla på HM igen eftersom man har råd att gå någon annanstans, deras kläder är ju inte ens bra och de sitter dåligt... Dagen efter står man i kön på HM och försvarar sig själv med att det är ju ändå rätt billigt och går tröjan sönder kan jag ju köpa tre.. Och arbetatarna i Bangladesh har det ju ändå ganska bra.. för att vara i Bangladesh:))

Jag tror det faktum att DY inte har någon egen teknisk personal på 787 bidrar till att göra saken ännu värre.
Norwegian kan inte dra lärdom av tidigare tekniska fel, felindikeringar, felsökningar, vilka reservdelar som behövs flest av till 787.
Norwegian är det enda flygbolaget i hela världen som har valt Boeing "Gold Care" för att sköta tekniska underhållet och DY verkar vara det flygbolag i världen med mest problem kopplat till 787.

Toppen