Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Hmm nu sägs att även planet till Los Angeles är sent på grund av blixten och de säger även att det blir försenat till MINST i morgon.

"We are expecting a major delay on you flight DY7087 Stockholm - Los Angeles, we are working on a solution but the details are not ready at this time. We can however confirm that your flight will at least be delayed until tomorrow. We will send updated information as soon everything is confirmed and ready. We are apologize for the inconvenience this may cause."

Nu får man hoppas på att blixtnedslaget inte tas som ursäkt för förseningar för alla flighter det planet gör under den närmaste framtiden...

Nu får man hoppas på att blixtnedslaget inte tas som ursäkt för förseningar för alla flighter det planet gör under den närmaste framtiden...

Jag skulle nog kräva Norwegian på rätt detaljerade loggar över vad som gjorts med planet ifall de hävdar att det var ovädrets fel... Visst kan det orsaka lite förseningar om man fått ett blixtnedslag i planet, men det är knappast hela sanningen här.

Åjo, nu har man en lysande chans att stoppa alla fall som "oförutsedda händelser" :D blixtnedslag är väl själva definitionen?
(Ironi, ska ej läsas som att jag tycker de har rätt att göra det)

En kompis blev strandad i Frankfurt. Nu gjorde det inte så mycket då han flög med ett riktigt bolag. Han verkade rätt nöjd jämfört med Norwegians passagerare.

2014-07-28 13-32-30.jpg

Jag skulle nog kräva Norwegian på rätt detaljerade loggar över vad som gjorts med planet ifall de hävdar att det var ovädrets fel... Visst kan det orsaka lite förseningar om man fått ett blixtnedslag i planet, men det är knappast hela sanningen här.

Ja, det finns ju åtminstone en här som kör rätt hårt mot Norwegian, och jag utgår från att han gör just det.. :)

Jag skulle även försöka ordna loggar från Radar/blixt | SMHI på blixtnedslag: plats, tidpunkt och strömstyrka. Idag 28 juli har inget blixtnedslag registrerats på, eller i närheten av Arlanda före kl 12.15, ändå så ska DY7087 (EILNF?) ha fått en urladdning. Visst, kommer det en direktträff på över 100.000 Ampere så kan det med stor sannolikhet bli problem, men om det inte kommer en enda blixt, varifrån kommer då felet? Borde de inte redan igår ha gått igenom planen efter ovädret?

Dessutom är det väl så att EU261/2004-undantaget för en oförutsedd händelse gäller bara den flight som påverkades direkt - påföljande förseningar omfattas väl inte av "ursäkten" - då förväntas flygbolaget ha ordnat fram alternativ.

Dessutom är det väl så att EU261/2004-undantaget för en oförutsedd händelse gäller bara den flight som påverkades direkt - påföljande förseningar omfattas väl inte av "ursäkten" - då förväntas flygbolaget ha ordnat fram alternativ.

Ja, men det hindrar inte bolagen från att försöka hävda det....

Toppen