Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Incheckning av bagage är verkligen nödlösning. Jag reste omkring i nästan 3 veckor i usa och karibien som längst med en weekendbag. Vi behöver faktist varken 8 par skor varav max två används, eller 18 tishor etc. Jag tror det handlar om hur erfaren resenär man är. Och så finns det alltid tvättservice på hotellet för några småpengar om det skulle blinlite fel.

Detta även fast det ingår 3 incheckade väskor när jag flyger.

Jag packar lite som salig far: tar med så mycket det går av garderoben. Jag har en superstor resväska så när jag kommer till bagage-dropen så dreglar damerna bakom disken. Har dock även en väskvåg så det blir aldrig några extra bagagekostnader!

Utnyttjar även ofta tvättservice på plats. Mitt resmönster är i huvudsak långresor för semesterslapp dvs inte så mycket affärsresor. Om man ändå sitter tio timmar på flyget så kan jag vänta en kvart på väskan också.

Överlag så tycker jag att man satsar för lite på komfortresenären, dsv folk som gärna betalar för att få det lite lyxigare på semestern. Att övertyga SAS om det tror jag dock inte går.

mvh
Ulf

Detta även fast det ingår 3 incheckade väskor när jag flyger.

Detta stämmer säkert in på många frekventa resenärer - och är en anledning till att de faktiskt ger 3 fria väskor (eller 4 som man väl får på SAS nuförtiden) till sina frekventa resenärer. Det är få som faktiskt använder det, så de som faktiskt vill och behöver använda det kan få det gratis utan att kostnaderna skenar iväg.

Jag kommer att vara borta över en månad nu i sommar i Asien, och planerar att bara resa med handbagage. Jag tycker inte att det behövs mer....

Toppen