Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Jag håller med om att satsningen inte skulle hålla långsiktigt, dvs om man fortsatte med att köra ensam och köra obeprövade flygplansmodeller.

Som någon nämnde så är det bästa att SAS skärpt sig.

mvh
Ulf

För mig är synd något helt annat.
Här känns det mera som "den som gapar över mycket mister oftast hela stycket".
Tänk att komma till jobbet varje dag och veta att man har flera hundra kunder som är förbannade, och förmodligen inte kommer att återvända till företaget.
Jag tror nog att sommarfesten på Norwegians HK var inställd i år.

Tyvärr för SAS del så kommer det att bli alltfler plan på Norwegian så de får nog snart ordning på problemen.

Därtill verkar folk glömma fort, snart har de bokat nya biljetter med Norwegian - de är ju billigast :rolleyes:

Jag blir ganska irriterad när jag hittar 'billiga' biljetter på Norwegian för att sedan inse att en resväska och mat på ett longhaul-flyg kostar 2x500 kr. Vem tar INTE med sig en stor resväska när man flyger långt?

mvh
Ulf

Just nu har väl Norwegian 7 st 787or. EI-LNA till EI-LNG plus några inhyrda. När dessa börjar fungera som avsett och Norwegian lägger in lite luft i schemat kommer dessa problem inte vara värre än de som SAS har nu.

Anm: jag flög dock Dubai tur och retur för 2400 kr med Norwegian, vilket kan anses som jäkligt billigt.

Lågprisbolagens marknadsföring a la Ryanair där man målar upp illusionen att en biljett från England till New York kostar 10 kr har nog stor inverkan på marknaden/biljettköpare överlag. Samtidigt så kan man ju hos exvis *A hitta biljett 1 för X kr och biljett 2 med samma rutt för 10X hos något annat bolag.

Jag tycker att bolagen bör införa någon rimlighetsfaktor i sökresultaten. Då skulle konsumentintrycket att biljettpriserna skiljer oerhört minska, varpå man kan lita på att det man köper är rimligt prissatt.

mvh
Ulf

På just det här forumet kommer du nog hitta en hel del. Men om det är normalt funtade människor du vill diskutera med kanske det inte är rätt forum i första läget ;)

Incheckat baggage är en nödlösning som eventuellt krävs om man skall vara borta mer än 10 dagar

Incheckning av bagage är verkligen nödlösning. Jag reste omkring i nästan 3 veckor i usa och karibien som längst med en weekendbag. Vi behöver faktist varken 8 par skor varav max två används, eller 18 tishor etc. Jag tror det handlar om hur erfaren resenär man är. Och så finns det alltid tvättservice på hotellet för några småpengar om det skulle blinlite fel.

Detta även fast det ingår 3 incheckade väskor när jag flyger.

Toppen