jumbooze
Medlem
Nej de bokade inte om på Longhaul när mina kompisar hamnade i klistret och de uttryckligen bad om detta vid ca 12h försening.Dock verkar de ju inte göra det på deras long-haul om man ska tro på vad som skrivs i pressen/här.
Nej de bokade inte om på Longhaul när mina kompisar hamnade i klistret och de uttryckligen bad om detta vid ca 12h försening.Dock verkar de ju inte göra det på deras long-haul om man ska tro på vad som skrivs i pressen/här.
Min erfarenhet är att SAS faktiskt tar hand om sina bokade passagerare och bokar om till annan avgång, och även med andra bolag om så krävs. Och det gör faktiskt inte Norwegian eller Ryan.
Har du så stor egen erfarenhet av inställda flygningar med Norwegian att du med sån bestämdhet kan hävda att Norwegian inte bokar om till andra avgångar eller andra bolag? Eller vad grundar du det påståendet på?
Det låter helt befängt att Ryanair och i synnerhet Norwegian inte skulle erbjuda att boka om till andra avgångar. Varför skulle de inte göra det? Det finns ju dessutom flera här på BC.se som vittnar om att Norwegian till och med bokar om resenärer till huvudkonkurrenten SAS vid inställda Europaflygningar.
Jag blir nyfiken eftersom jag själv har mycket begränsad egen erfarenhet av att flyga med Norwegian.
Det är intressant att läsa Norwegians policy vid inställda flygningar. Norwegian är ganska tydliga att man bokar om inom bolaget.
Gårdagens DY7005/6 ARN-JFK-ARN flyg som sagt av HiFlys A340. Men var det då för A340 som stod vid T2 i morse (då den rimligtvis borde befunnit sig i USA). Eller hyr de in två stycken A340?
EI-LNA är den maskinen som inte får flyga till USA.
Gårdagens DY7005/6 ARN-JFK-ARN flyg som sagt av HiFlys A340. Men var det då för A340 som stod vid T2 i morse (då den rimligtvis borde befunnit sig i USA). Eller hyr de in två stycken A340?