Flygadvokaten
Medlem
Nu har jag startat min egen blog där jag diskuterar flygförseningar och andra flygrelaterade händelser.
Ni hittar mig på nätet under "Flygadvokaten"
Ni hittar mig på nätet under "Flygadvokaten"
Vet någon orsaken till förseningen. Flighten igår var också försenad
I bunn og grunn er flightene forsinket fordi Norwegian har laget et for tett flyprogram på for få fly. I tillegg har Norwegian funnet ut at de skal snike seg unna avgifter gjennom å flytte selskapet fra Norge til Irland/Ryanairland, i tillegg til at de benytter seg av mannskap som stort sett er vikariat-ansatte gjennom singaporske og asiatiske bemanningsselskaper. Dette har skapt problemer i gjennomføringer av flights - på grunn av hvordan flymarkedet er regulert. Det er nemlig slik at det heldigvis finnes en del lover og regler ifht hvordan rettferdig konkurranse ser ut. Enn så lenge er det vel slik at Norwegian ikke kan fly de B787-flyene som har irsk AOC til amerika, fordi du ikke kan fly på irsk AOC med utenlandsk underbetalt personale fra europa-amerika.
Hadde Norwegian hatt en normal drift hvor de hadde faste ansatte i skandinaviske selskaper, med fly registerte i skandinavia og AOC (Air Operator Certificate) i Skandinavia hadde det ikke vært noe problem. Slik som visse andre selskaper som f.eks Thomas Cook Scandinavia drifter. Men det skal spares penger hos Norwegian, og da er det ikke så nøye om folk må sendes med andre fly og forsinkelser skjer.
Men det skal spares penger hos Norwegian, og da er det ikke så nøye om folk må sendes med andre fly og forsinkelser skjer.
Heh, jag kan inte hålla mig. I ena tråden om SAS där de ställer in ~350 flighter för att de inte fattade att det var påsk, då är det helt okej. SAS gör ett affärsbeslut yada yada. Där fick de inte ens ersättningsflyg utan blev helt av med sin transport.
Det ligger nått i det någon sa att om man klagar på SAS då får man passa sig, men om det är Norwegian eller Ryanair, då är det "all gloves are off".
Heh, jag kan inte hålla mig. I ena tråden om SAS där de ställer in ~350 flighter för att de inte fattade att det var påsk, då är det helt okej. SAS gör ett affärsbeslut yada yada. Där fick de inte ens ersättningsflyg utan blev helt av med sin transport.
Dock är det väl viss skillnad på att ställa in flyg med några veckors varsel och att ställa in flyg samma dag utan att erbjuda ombokning?
...
Men du säger att alla på dessa 350 flighter blev av med sin transport helt och hållet? Vad grundar du det på?
Min erfarenhet är att SAS faktiskt tar hand om sina bokade passagerare och bokar om till annan avgång, och även med andra bolag om så krävs. Och det gör faktiskt inte Norwegian eller Ryan.
Källa på det?