Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Vet inte om jag uppfattar detta fel men,
om man marknadsför sig som att man har nya fräscha plan med IFE och möjlighet att köpa mat ombord
och sedan flyger med inhyrt plan utan fungerande IFE och ingen mat till försäljning på 12h longhaul
så är det vilseledande marknadsföring där man inte levererar enligt produktbeskrivning

Man ska nog skilja på "equipment change" och "on-board service change".
 
Låner bilde fra en bekjent:
dream.jpg


Dette lover Norwegian. Det står svart på hvitt: "Inkludert i prisen: 787 Dreamliner-opplevelsen". I tillegg til en masse annen svada om onboard-oppelvelsen med en dreamliner (snackbestilling og skinnsetet, tydeligvis får man ikke sete inkludert i prisen når man flyr A340 fra HiFly ;) ). Det er klart at når dette er inkludert i prisen, så skal man jo ha kompensasjon for å ikke få dette.
 
"Passagerare bokade med Norwegian till New York ombedes kontakta utgången för vidare information samt vouchers"
Dagens högtalarutrop på Arlanda...
 
Toppen