Senaste nytt

Doktor avlägsnad från plan med våld pga överbokning.

Som jag skrev tidigare så säger jag inte emot dig gällande vem som har lagen på sin sida så jag förstår inte varför du fortsätter hänvisa till det?

Det är dock ett faktum att UA kommer förlora bra mer än några tusen dollar i dålig PR. Därav var det otroligt korkat av dem att hantera det på det här sättet.

Du tror inte att UA har jurister och krishantering in-house med tanke på deras verksamhet? Jag skulle inte vara så säker på att det kostat dem 1 dollar ännu. Jag har svårt att tro att någon avbokat sin resa, och att de flyger med tomma plan helt plötsligt.

Du tror inte att UA har jurister och krishantering in-house med tanke på deras verksamhet? Jag skulle inte vara så säker på att det kostat dem 1 dollar ännu. Jag har svårt att tro att någon avbokat sin resa, och att de flyger med tomma plan helt plötsligt.
Öhh va? Bara kolla första sidan på t.ex reddit igår. Eller twitter. Eller vad du nu vill. Följt av videos när en United passagerare blir misshandlad.

Spelar ingen roll om det går till domstol och United vinner. Court of public opinion har redan gett sitt utslag, och det är det fler som lyssnar på.

Spelar ingen roll om det går till domstol och United vinner. Court of public opinion har redan gett sitt utslag, och det är det fler som lyssnar på.
Frågan är vad som kommer hända nästa gång det blir överbokat och flygbolaget behöver ta av folk som gått på planet?
Edit: och vägrar gå av.

Ner 4% på börsen sen igår. De har alltså tappat typ sju miljarder SEK i värde sen detta hände.

Så djävla bra! Borde bli stående pris på det :) misshandla passagerare = 7 miljarder skadestånd ;)

Ärligt talat tre faktorer som totalt havererat här, för det första Uniteds inkompetens i att tidigt upptäcka behovet av "bump" och utförade det smidigt senast vid gate.

För det andra, som så vanligt ett totalt djävla onödigt utnyttjande av våld från väktare. "oj en protesterande läkare till passagerare som av helt förståeliga skäl inte vill bli avslängd sin flight.... Låt oss misshandla honom och förnedra honom". Riktigt låg nivå som människor och social kompetens på dessa karaktärer.

För det tredje (och som alltid) Uniteds fantastiska kompetens (igen) att i efterhand lösa situationen. Istället för att vifta bort och ursäkta allt.... Kanske be det djupaste om ursäkt direkt samt utan omnejd erbjuda ett rejält skadestånd till passageraren, då United knappast kan väl tycka att blodigt våld är ok mot sina passagerare.... Tjaa 2 miljoner i skadestånd eller 7 miljarder i börsvärde........

Frågan är vad som kommer hända nästa gång det blir överbokat och flygbolaget behöver ta av folk som gått på planet?
Edit: och vägrar gå av.
Fast i ärlighetens namn. Blir man som passagerare beordrad att lämna planet finns det en och endast en sak att göra, att lämna planet. Naturligtvis kan man lugnt be om en förklaring, men i slutändan är det bara att lyda. Börjar man klamra sig fast så att det krävs våld för att få ut en har man valt en mycket dålig väg. Personalens/kaptenens ord är och ska vara lag ombord på ett plan.

Toppen