Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Är det inte lite obekvämt för personen sittandes i mittenplatsen att behöva vända sig snett bakåt för att prata. Smådetaljer kanske :)
Ingen aning, jag satt vid fönstret :)
Brorsan verkade inte klaga i alla fall, och det mest troliga är ju att den andra mittstolen blir ledig om det inte är full kabin och då kan man ju nyttja den också eventuellt.

Ber jag om det rakt upp och ner i FCL A, eller måste det skötas "lite diskret"?

Nu som jag tänker efter så hade jag ställt en lite ödmjuk fråga. Säg att du är nyfiken på FCL E och undrade på om du kan åka med nästa bil ut, men att du tar dig själv tillbaka. Eftersom du inte har avresa från E-Terminalen är du inte berättigad per se. Min erfarenhet är att visa lite barnslig nyfikenhet och fråga snällt så löser nästan allt sig. "Jag har hört så mycket positivt om er nya FCL E. Jag är så himla nyfiken, lite julaftonkänsla. Kan jag åka med nästa bil ut så tar jag mig tillbaka själv?"

Jag och sambon åker snart ARN-FRA-ICN med Lufthansa, där den senare flighten är i First. Har 5,5 timmar i Frankfurt innan jag drar vidare mot ICN. Kommer jag bli hämtad med bil från första flighten ARN-FRA ? Är det värt att dra in till Frankfurt innan man åker till FCT, eller skall man bege sig till FCT direkt? Att hyra en Porsche en stund lockar, men det känns lite tight med det schemat. Vad kan man göra i FCT förutom att äta och dricka (och bada)?

Jag och sambon åker snart ARN-FRA-ICN med Lufthansa, där den senare flighten är i First. Har 5,5 timmar i Frankfurt innan jag drar vidare mot ICN. Kommer jag bli hämtad från första flighten ARN-FRA ? Är det värt att dra in till Frankfurt innan man åker till FCT, eller skall man bege sig till FCT direkt? Att hyra en Porsche en stund lockar, men det känns lite tight med det schemat. Vad kan man göra i FCT förutom att äta och dricka (och bada)?
Om ni får en gate blir ni inte hämtade utan ni får gå själva.
Om ni får en palts ute på plattan så kommer det med största säkerhet att stå en separat bil och väntar på er som kör er in till vanliga terminalen så får ni sedan gå till FCT.

5,5h är inte oceaner med tid så jag skulle nog gått till FCT direkt. Ska ni in till Centrala Frankfurt (vad ni nu tänkt göra där) så tar det ca 1h fram och tillbaka (själva resan tar effektiv tid 10-15 minuter i varje riktning) plus den tiden ni vill lägga inne i stan.

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp med hur jag ska göra. Nu är det 2 veckor kvar till jag ska flyga till Chicago den 4 oktober och det finns platser i Lufthansa first från Frankfurt till Chicago men nu har problemet blivit att det inte finns några poängplatser på något Star Alliance flyg som kan ta mig ner till Frankfurt så jag hinner i tid. Enda som fanns var ett flyg dagen innan kl 11 men det är lite väl långt i förväg. Hur skulle ni göra? Köpa en enkelbiljett till Frankfurt och sen köra poängen på FRA-ORD eller ska jag vänta och hoppas det finns mer tillgänglighet den 5 oktober både ARN-FRA och FRA-ORD?

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp med hur jag ska göra. Nu är det 2 veckor kvar till jag ska flyga till Chicago den 4 oktober och det finns platser i Lufthansa first från Frankfurt till Chicago men nu har problemet blivit att det inte finns några poängplatser på något Star Alliance flyg som kan ta mig ner till Frankfurt så jag hinner i tid. Enda som fanns var ett flyg dagen innan kl 11 men det är lite väl långt i förväg. Hur skulle ni göra? Köpa en enkelbiljett till Frankfurt och sen köra poängen på FRA-ORD eller ska jag vänta och hoppas det finns mer tillgänglighet den 5 oktober både ARN-FRA och FRA-ORD?
Jag skulle bokat in ARN-FRA dagen innan vid 11 om det är möjligt, du kan ju alltid avboka den delen av resan innan avgång eller boka om. Nu vet jag inte var du tittat, men SAS brukra ha bättre tillgänglighet inom Europa än vad som visas på Uniteds sida så även om det ser dåligt ut där kan det finnas platser. Du behöver ju inte åka ARN-FRA direkt utan kan åka via valfri annan stad i Europa också, kanske ta en övernattning i annan stad om det krävs.
Tittade lite snabbt på united och hittar följande tillgänglighet den 4e oktober från Stockholm till Frankfurt
upload_2017-9-20_0-30-8.png

• Gilla
Reactions: Gus
Tack för snabbt svar! Jag pratade precis med SAS kundtjänst och var enligt dem som det inte fanns några poängplatser annat än den 3 kl 11. Har lite svårt att vara borta från jobbet hela den 3 också men kanske kan kolla på om jag kan köra ARN-XXX-stopover och sen XXX-FRA på morgonen den 4.

• Gilla
Reactions: Gus
Tack för snabbt svar! Jag pratade precis med SAS kundtjänst och var enligt dem som det inte fanns några poängplatser annat än den 3 kl 11. Har lite svårt att vara borta från jobbet hela den 3 också men kanske kan kolla på om jag kan köra ARN-XXX-stopover och sen XXX-FRA på morgonen den 4.
Var det Tallinn du pratade om med? Den vanliga kundtjänsten lämnar tyvärr mycket att önska. Kan inte tänka mig att alla alternativ är slut på Award, kvällsflight den 3e och sen morgonflight den 4e borde lösa detta om det inte finns direkt.

Toppen