Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Guiden

Medlem
Tror det, pratade med deras engelsktalande kundtjänst så antar det är Tallinn vid denna tidpunkt?

Uppdatering: Nu ringde jag igen och nu fanns det platser på 0605 flighten ARN-FRA i Business så nu verkar det inte vara några problem att boka det så jag slipper flyga ner kvällen innan.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Tack för snabbt svar! Jag pratade precis med SAS kundtjänst och var enligt dem som det inte fanns några poängplatser annat än den 3 kl 11. Har lite svårt att vara borta från jobbet hela den 3 också men kanske kan kolla på om jag kan köra ARN-XXX-stopover och sen XXX-FRA på morgonen den 4.
Du kan inte ha stopover på Eurobonus awards. Menar du kanske layover?
 

Sebbeh

Medlem
Ledig idag och har klurat lite på hur jag ska göra med min första 2-4-1 voucher. Jag och min sambo samlar poäng tillsammans och jag har en uppskattning av att vi kommer komma upp i cirka 110000 poäng till nästa sommar. Det jag funderar över är om det är mer värt att boka en t/r i business eller om man ska satsa på en enkel resa i first och flyga hem med en vanlig biljett. Jag klurar på om man skulle flyga till USA via frankfurt med LH och då få uppleva FCT.
 

Senator

Moderator
Ledig idag och har klurat lite på hur jag ska göra med min första 2-4-1 voucher. Jag och min sambo samlar poäng tillsammans och jag har en uppskattning av att vi kommer komma upp i cirka 110000 poäng till nästa sommar. Det jag funderar över är om det är mer värt att boka en t/r i business eller om man ska satsa på en enkel resa i first och flyga hem med en vanlig biljett. Jag klurar på om man skulle flyga till USA via frankfurt med LH och då få uppleva FCT.

Jag tror att hitta envägs biljett hem om det inte är Norwegian kommer vara väldigt dyrt nästan oavsett vart du åker med Lufthansa, så antingen åka Business eller spara lite till är mitt tips.
 

Agö

Medlem
Ledig idag och har klurat lite på hur jag ska göra med min första 2-4-1 voucher. Jag och min sambo samlar poäng tillsammans och jag har en uppskattning av att vi kommer komma upp i cirka 110000 poäng till nästa sommar. Det jag funderar över är om det är mer värt att boka en t/r i business eller om man ska satsa på en enkel resa i first och flyga hem med en vanlig biljett. Jag klurar på om man skulle flyga till USA via frankfurt med LH och då få uppleva FCT.
Lufthansa First ut. Wow Air hem. Reserapport och jämförelse på det!
 

Sebbeh

Medlem
Visste inte att det diffade så mycket i pris på dessa flyg. Får väl helt enkelt lämna vid destinationen. Norwegian var ju såklart billiga men man vill ju undivka dem. Då får jag väl sikta in mig på business. :)
 
Toppen