Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Har Lufthansa börjat med First till Seattle? Det hade de inte tidigare i alla fall.
Ni behöver inte boka FRA-MUC separat, ni kan ha upp till 8 flighter i bokningen så den borde gå att få in på samma bokning.
Mexico brukar vara vidöppet på awards så det kan vara värt att titta på också.
Även FRA-IAH (Houston, Texas) finns det ofta award i F också. LH flyger med A380 dit!

Har Lufthansa börjat med First till Seattle? Det hade de inte tidigare i alla fall.
Ni behöver inte boka FRA-MUC separat, ni kan ha upp till 8 flighter i bokningen så den borde gå att få in på samma bokning.
Mexico brukar vara vidöppet på awards så det kan vara värt att titta på också.

Ah, nej det var nog bara jag som tog för givet med Seattle, my bad.
Tack för tipset, ska nog addera Mexico City. Är tillvägagångssättet på EF fortfarande så som jag beskriver, att man lägger in separata sökningar med varsin alert? Jag hittar inget alternativt sätt och det gör mig inget att sitta och mata in alla olika alternativ, bara jag vet att jag gör rätt.

@MrDollar Tack, jag adderar Houston!

Tack igen!

Last edited:
Någon som ätit burgaren i LH First? Bra eller dålig?

Burger
Traditional Cheese Burger with Cheddar,
Guacamole, Mushrooms, Tomato and Salad
accompanied by Sweet Potato and Plantain Chips

Va, serverar dom hamburgare i First! Om jag nu skall kosta på mej en lyxig upplevelse i First vill jag inte se någon hamburgare på menyn. Det kan jag ju äta på Max för en femtilapp. Det går ju inte ens att välja ett vin till denna rätt. Om det serveras lyxmat såsom kaviar mm så borde hamburgare vara bannlyst.

Va, serverar dom hamburgare i First! Om jag nu skall kosta på mej en lyxig upplevelse i First vill jag inte se någon hamburgare på menyn. Det kan jag ju äta på Max för en femtilapp. Det går ju inte ens att välja ett vin till denna rätt. Om det serveras lyxmat såsom kaviar mm så borde hamburgare vara bannlyst.

Du kan väl inte ha missat att hamburgare numera är rätt stort i annat än bara snabbmatsvärlden? Även om jag kan tycka att hamburgertrenden gått lite överstyr och det numera finns en hamburgerrestaurang i vart o varannat kvarter i Stockholm så är det ju viss skillnad att trycka i sig nåt från Max (där köttet smakar kokt) och en högrevsburgare från någon krog som Flippin, Gnarly eller Bun Meat Bun.

Du kan väl inte ha missat att hamburgare numera är rätt stort i annat än bara snabbmatsvärlden? Även om jag kan tycka att hamburgertrenden gått lite överstyr och det numera finns en hamburgerrestaurang i vart o varannat kvarter i Stockholm så är det ju viss skillnad att trycka i sig nåt från Max (där köttet smakar kokt) och en högrevsburgare från någon krog som Flippin, Gnarly eller Bun Meat Bun.

Kan delvis hålla med dej. Jag lagar också till en hamburgare på högrevsfärs ibland och visst är det gott, men jag tycker inte det är någon finmat och jag vill slippa se den på en meny i First klass.

Kan delvis hålla med dej. Jag lagar också till en hamburgare på högrevsfärs ibland och visst är det gott, men jag tycker inte det är någon finmat och jag vill slippa se den på en meny i First klass.

Håller med om att en burgare kanske kan kännas lite malplacerad bredvid kaviar och hummer, men å andra sidan så finns det väl folk som inte gillar sånt heller och kanske blir glada av en riktigt bra burgare. Som jag iofs inte fattar hur de ska få till på ett flygplan. Sen är det väl som med allt annat: Det är ju bara att välja nån annan rätt från menyn.

Det är mycket jag vill slippa se på en meny i First men det är där ändå. Bara att titta vidare, är ju bara att välja något annat

7ef2c49ce7b4987e7042f61bc1b5494b.jpg

Etihad F lyckades göra goda sliders så Lufthansa bör ju kunna lyckas med en burgare

Jag skulle absolut kunna tänka mig hamburgare i F, men inte bara... =}

Jag kommer att börja leta F-award om ca. 2-3 veckor nu när sidoåtaganden på hemmaplan börjar bli klara, är det bästa sättet att använda Expertflyer för att hitta platser? Jag siktar på Mexico City för att få längsta möjliga för mina dryga 150k EB-poäng, samt mer tid i FCT där jag nog får offra försöket att få åka fräsig bil från remote stand till förmån för ankomst till FRA kvällen innan och mer tid för dekadens i FCT. Eftersom jag kommer att utgå från Umeå så blir det en övernattning någonstans för att få till lite tid i FCT, vilket är en av de stora poängerna med first first.

Toppen