Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Hm, kanske var otydlig, menade om man beställer NLML och sedan på plats vill ha grejer från vanliga menyn som fungerar.
Gör du det finns det alltid en risk att det inte finns vanlig catering då specialmat ersätter vanlig mat i lastningen.

Jag hade nog iallafall väntat och försökt kolla på menyer online för att se vad som serveras och därefter avgöra om det är värt att nedgradera maten eller inte.

I värsta fall får man väl annars leva på kaviar och champagne...

Om det finns bör det ju ligga ute idag/imorgon. När jag kollat en annan sträcka så har det ibland visat tillgänglighet på eftermiddagen men ingen på förmiddagen. Kanske dom släpper efter kl 12:00 14 dagar innan?
Tack, 15/3 finns det tillgänglighet på flera flighter så jag får fortsätta leta under dagen om de släpper några platser senare.

Försöker hitta 2 st First 16/3 från Arlanda till New York med Eurobonuspoäng och 2-4-1 vouccher. Har SAS Business bokat 16/3-20/3. Hittar inget på United.com, är jag för tidigt ute?

Den 15e finns det direktflyg från både Frankfurt och Munchen. Den 16e finns det oxå flyg men inte direkt utan via Detroit med tider som kanske inte är så attraktiva?

Gör du det finns det alltid en risk att det inte finns vanlig catering då specialmat ersätter vanlig mat i lastningen.

Jag hade nog iallafall väntat och försökt kolla på menyer online för att se vad som serveras och därefter avgöra om det är värt att nedgradera maten eller inte.

I värsta fall får man väl annars leva på kaviar och champagne...
Jo tänkte också det. På FT menar moderatorn på LH-forumet att det inte ersätter vanlig mat, utan lastas on top.
Vi har kollat menyerna men han är väldigt känslig tydligen. Jag föreslog att inte beställa specialmat då det bör finnas minst några förrätter och varmrätter som går att äta.

På FT menar moderatorn på Lufthansa-forumet att det inte ersätter vanlig mat, utan lastas on top.
De har garanterat bättre koll än vad jag har, så då är det troligen så att det lastas utöver vanliga maten i first.

ag föreslog att inte beställa specialmat då det bör finnas minst några förrätter och varmrätter som går att äta.
Ja, om inte så finns det ju inga som helst alternativ till att ta ett SPML och då vara beredd på att det inte direkt är first-kvalité på prylarna.

• Gilla
Reactions: bnr
Någon som ätit burgaren i LH First? Bra eller dålig?

Burger
Traditional Cheese Burger with Cheddar,
Guacamole, Mushrooms, Tomato and Salad
accompanied by Sweet Potato and Plantain Chips

• Gilla
Reactions: LMH

Burger
Jag har ätit annan burgare på LH First, tycker den var rätt dålig.. men det är First, du kan ta nåt annat om du inte är nöjd

Burger

Dålig. Jag var förvånad att man ens serverade den i First.
På min flight så var det FRA-ORD sträckan.

Sitter mest för skoj skull och kikar på First (voucher) för två mellan Frankfurt och Tokyo alternativt Seoul. Hustrun är van vid long-haul business men är väldigt sugen på att testa LH First och då även FCT i Frankfurt. Det verkar finnas relativt gott om awardbiljetter på Uniteds sida men jag noterar att så gott som samtliga är FRA-MUC och sedan vidare.
Mest nyfiken på detta, har de betydligt fler flighter från MUC dit, eller är det andra orsaker till detta?
Jag misstänker också att det blir aningen tristare kärror med A340-600?

Last edited:
Toppen