Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

bnr

Medlem
Någon som rest flugit LH F med laktosintolerant pax? Ska åka med min bror som är rätt känslig, frågan är vad det blir för typ av mat om man beställer NLML a.k.a. NON LACTOSE MEAL.

Är det sämre eller lika bra som vanlig F-mat?
Kan man välja från vanliga F-menyn om vissa grejer där funkar för en?
Har någon exempel på vad för rätter som serverats historiskt?
 

Avgeek

Medlem
Någon som rest flugit LH F med laktosintolerant pax? Ska åka med min bror som är rätt känslig, frågan är vad det blir för typ av mat om man beställer NLML a.k.a. NON LACTOSE MEAL.

Är det sämre eller lika bra som vanlig F-mat?
Kan man välja från vanliga F-menyn om vissa grejer där funkar för en?
Har någon exempel på vad för rätter som serverats historiskt?
Kan bror din inte ta en Lactrase? ;)
 

RickardG

Medlem
Det enda är väl att 747-8 är lite luftigare och har dedikerade garderober för vare plats (vet inte om 380 har detta också...) vilket 340 inte har.
Det har 380 också, och personligen föredrar jag 380 (jag har testat Lufthansa First på 747-400, 747-8, 340 och 380. 380 slår de andra p.g.a. luftigheten, tystnaden, bättre klimat, storleken gör att turbulens märks mindre, och inte minst att toaletterna är överlägsna. Med det sagt är inga av de andra dåliga på något sätt!
 

Steve

Medlem
Försöker hitta 2 st First 16/3 från Arlanda till New York med Eurobonuspoäng och 2-4-1 vouccher. Har SAS Business bokat 16/3-20/3. Hittar inget på United.com, är jag för tidigt ute?
 

MrDollar

Medlem
Försöker hitta 2 st First 16/3 från Arlanda till New York med Eurobonuspoäng och 2-4-1 vouccher. Har SAS Business bokat 16/3-20/3. Hittar inget på United.com, är jag för tidigt ute?
Om det finns bör det ju ligga ute idag/imorgon. När jag kollat en annan sträcka så har det ibland visat tillgänglighet på eftermiddagen men ingen på förmiddagen. Kanske dom släpper efter kl 12:00 14 dagar innan?
 
Toppen