Jag tackar ödmjukast för alla svar. Har själv åkt First FRA-SFO och tillbaka SFO-MUC vid ett tillfälle och det var magiskt bra. Det är precis vad jag vill erbjuda hustrun nu.
En fråga om tips i Expertflyer: Jag skapade ett konto där nu, det var ju minst sagt oblodigt att prenumerera med tanke på vad man får för tjänsten.
Vi har nu utsett en vecka i slutet av mars när vi skulle vilja åka vart som helst, bara det är First och lång distans, gärna +10 timmar. Landar då i HND, ICN, BUE, RIO eller SEAav de ställen där oddsen att hitta biljett är bra (har förstått att SFO, LAX, SIN och HKG har sämre odds). Utresa från FRA eller MUC (om det blir från MUC så bokar vi nog en separat flight FRA-MUC så hon får uppleva FCT...). Allt via Eurobonuspoäng och voucher.
Min tanke är att lägga in 2 alerts per destination, från måndag +/- 3 dagar och torsdag +/- dagar för att täcka hela veckan, och dessutom dubblera dem och välja avresa FRA respektive MUC.
Ni som är mer vana vid Expertflyer, är detta en bra plan? Mycket tacksam för råd!