Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag tror det handlar om att området runt Charlotte är fullt med tyska bolag som driver en stark efterfrågan.

Visserligen vinklad information men dock:
Lufthansa: We’re still committed to Charlotte | The Charlotte Observer

Det ligger mycket i det, NC fokuserar starkt på incentivera tyska bolag att när dom vill in till USA att sätta HQ där. Detta framförallt i SMB sektorn.
Sen finns det stora som BMW - därav ex MUC - åtminstone var det en del i starten av CLT routen.

Flyger Lufthansa First från Chicago (ORD) till Frankfurt (FRA) på lördag.
Vilka lounger har jag tillgång till, och vilken skulle du rekommendera..?

Vad jag förstår finns det en avskild del för F pax och Hon. Inget som gör dig upphetsad.
Var ligger den avskiljda delen? Har inte sett till den, men kanske inte varit tillräckligt uppmärksam.

Swiss går från en annan Terminal än Lufthansa, så antagligen inte ett alternativ.

United first lounge i Concourse C... inte provat den. Men en liten promenad från B16/17.

Lufthansa flyger från Terminal 1 på O'Hare medan Swiss flyger från Terminal 5. Swiss har egna små FCL på JFK och O'Hare. Den på O'Hare har jag provat 3 gånger och är ganska trevlig.

Med Lufthansa har du access till United Global First loungen på Terminal 1 om den inte är stängt. Det är någon lounge som numera är stängt för renovering som skall bli första United Polaris Lounge när den öppnar nästa månad.

Last edited:
Var ligger den avskiljda delen? Har inte sett till den, men kanske inte varit tillräckligt uppmärksam.

Swiss går från en annan Terminal än Lufthansa, så antagligen inte ett alternativ.

United first lounge i Concourse C... inte provat den. Men en liten promenad från B16/17.

Den ligger till vänster efter ingången till loungen bakom en dörr. Loungevärdinnan eskorterar när du registrerat dig.

Lite bättre än den vanliga delen bl.a. med bordsservering av mat och dryck (självbetjäning av vissa rätter finns också). Bra med amerikanska mått mätt men inte i närheten av loungerna i Zürich, München eller Frankfurt.

Den ligger till vänster efter ingången till loungen bakom en dörr. Loungevärdinnan eskorterar när du registrerat dig.

Lite bättre än den vanliga delen bl.a. med bordsservering av mat och dryck (självbetjäning av vissa rätter finns också). Bra med amerikanska mått mätt men inte i närheten av loungerna i Zürich, München eller Frankfurt.
Här finns lite bilder på den (från 2015).

Chasing the A380: Swiss First Class Lounge Chicago - One Mile at a Time

Toppen