Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

bnr

Medlem
Personalen i såväl SAS check-in samt i loungen på Kastrup (eller Copenhagen airport som det heter numer) tittade på mig som om jag vore från en annan planet när jag frågade om det ack så viktiga fodralet.
SAS är inkompetenta.
På ARN så fick mitt resesällskap inget fodral, sedan fick inte @Gustav Jonsson HON-tag på sin väska... Check-in agenten tyckte att "den är ju redan priotaggad, det gör ingen skillnad".
 

agehall

Medlem
På FlyerTalk diskuterades det att som ankommande i LH F med anslutning till icke-Star Alliance har man FCL access
Vad finns att diskutera? Det är solklart enligt reglerna att man har access om man ankommer med LH F. Vad man har anslutning med spelar ingen roll, så under förutsättning att man kommer in i rätt terminal airside så kommer man in i loungen.
 

PILOTEN

Medlem
Jag har 2h connection från ARN i FRA för vidare färd i First Class med LH.

Hinner jag med ett besök i first class terminal? Hur kommer jag isf snabbast dit från en förmodad gate från ARN med Lufthansa.
 

kaktusen

Medlem
Knappt om tid men absolut. Åker du Luftwaffe till FRA? I så fall blir du hämtad vid planet om det är "apron" (buss) som gäller. Besöket i FCT blir tyvärr väldigt kort men du hinner njuta av lite goda drycker och mat samt att de kör dig till planet. Man kan inte bli körd till FCT utan de släpper dig vid närmaste gate. Gå sedan ut ur byggnaden, du ser då en massa taxis och där tar du vänster. Efter 5-10 minuters promenad ser du terminalen. Ser inte mycket ut från utsidan men sedan är du i himlen.....

Denna borde hjälpa,
 

matado

Medlem
Inte helt lätt att hitta FCT första gången man går dit från ankommande. Antagligen inte tänkt att man skall gå dit.
Gå ut i gatunivå, gå till vänster, fortsätt förbi kön av Taxi bilar som står och väntar på bättre tider. Du ser FCT till vänster nör vägen börjar vika av till höger, du kan gå in genom glas dörrarna och ta hissen upp till receptionen.
 
Toppen