Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag vet att detta är lite (eller mycket) off topic, men serverar de verkligen Warsteiner i LH F?
Här i Holland så är det en riktig studentöl om jag får säga det själv.
Ja så är det mig veterligen på alla bolag. De serverar samma öl i First och Business som serveras i Economy (SAS har dock specialöl i business).
Warsteiner är en vanlig öl i samma kategori som Heineken, Falcon, Carlsberg eller vad som nu brukar serveras ombord. Vill man dricka öl i business/first så är det samma skräp, dvs man bjuder på öl för 5 kronor när viner och champagne kostar upp emot 4-siffriga belopp per flaska. Det enda vi kan göra är att framföra klagomål varje gång man reser i premiumkabin och får en undermålig öl, annars kommer det inte ske någon förändring.

Finns ju undantag, tex har det väl rapporterats här på forumet att Brussels Airline serverat Rochefort 10 i business, men generellt är ölutbudet riktigt risigt i premiumkabiner.

Jag vet att detta är lite (eller mycket) off topic, men serverar de verkligen Warsteiner i LH F?
Här i Holland så är det en riktig studentöl om jag får säga det själv.
Ja det stämmer! Jag älskar dock all tysk öl tack vare renhetslagen! Med rena råvaror blir ölen god helt enkelt! Men det hade varit kul med några ipa och Stout också!

Till whisky föredrar jag hur som helst ljus lager.

Underbara erfarna medlemmar, om ni endast hade råd med enkel resa med Lufthansa i First, vart hade ni rest då?
Missförstå mig rätt nu, men jag hade nog inte betalat för LH F om det inte vore en rejäl rea skulle jag tro. Till USA kan man väl ibland hitta resor för ca 25k, och det är kanske överkomligt, men att betala för F bara för att testa det är faktiskt inte helt prisvärt imho.

First är absolut trevligt, men om man reser så ltie att man inte drar ihop poäng till en F-resa så käns det spontant som att det är bättre att göra två resor i en bra business än en i first.

Underbara erfarna medlemmar, om ni endast hade råd med enkel resa med Lufthansa i First, vart hade ni rest då?

Väldigt sugen på att flyga First, men det kommer dröja tills jag har 100% av poängkostnaden och/eller 2-4-1. Den flight ni personligen tycker är bäst helt enkelt :)
Antingen reser du till ett ställe du ändå vill besöka. Men om du bara är ute efter själva flygningen så hade jag personligen valt en flight som ger mest vaken tid på planet. Sova gör jag bäst i min egen säng så jag vill ha mycket vaken tid i kabinen och äta och dricka gott, bli ompysslad och se på film! :)

Jag blev jätteglad när jag fick ihop en resa till mexico city, men på grund av den sena avgångstiden så somnade jag efter middagen och hann inte se en endaste film! :rolleyes:

Jag hade valt en resa till USA. Det brukar vara bra flygtider.

Last edited:
Missförstå mig rätt nu, men jag hade nog inte betalat för LH F om det inte vore en rejäl rea skulle jag tro. Till USA kan man väl ibland hitta resor för ca 25k, och det är kanske överkomligt, men att betala för F bara för att testa det är faktiskt inte helt prisvärt imho.

First är absolut trevligt, men om man reser så ltie att man inte drar ihop poäng till en F-resa så käns det spontant som att det är bättre att göra två resor i en bra business än en i first.
Förlåt att jag var otydlig, har råd med en enkel med eurobonuspoäng(60% av ToR) till Sydostasien, men flyger endast in cirka 50k poäng per år, därav enkelresan!

Tack för alla tips! Variablerna vaken tid på planet samt tid i FCT är det jag bör optimera.

Väldigt sugen på att flyga First, men det kommer dröja tills jag har 100% av poängkostnaden och/eller 2-4-1. Den flight ni personligen tycker är bäst helt enkelt :)
Enkel att svara på :) Buenos Aires från Frankfurt. Kvällsavgång på en lördag så det är enkelt att åka behaglig tid från Sverige och få många timmar i FCT. Sen har du nästan 14 timmar på planet...

Toppen