Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Du behöver inte missförstå med flit. Din upplevelse styrker att man inte blir upphämtad. Min och andras styrker att man blir det. Dvs, min ursprungliga kommentar att man blir hämtad ibland är högst giltig.
Möjligt att jag har missat alla dessa poster om att folk blir hämtade dagen före med bil vid apron.
Nu läser jag inte 100% av alla inlägg på businessclass så det kan säkert finnas massor av sådana upplevelser som jag missat att ta del av.
Men det som rapporterats flertalet gånger (som jag läst) är att man inte blir hämtad dagen innan.
Min take på det hela är att räkna inte med att bli hämtad dagen innan, blir du hämtad se det som en positiv överraskning.

Underbara erfarna medlemmar, om ni endast hade råd med enkel resa med Lufthansa i First, vart hade ni rest då?

Väldigt sugen på att flyga First, men det kommer dröja tills jag har 100% av poängkostnaden och/eller 2-4-1. Den flight ni personligen tycker är bäst helt enkelt :)

Underbara erfarna medlemmar, om ni endast hade råd med enkel resa med Lufthansa i First, vart hade ni rest då?

Väldigt sugen på att flyga First, men det kommer dröja tills jag har 100% av poängkostnaden och/eller 2-4-1. Den flight ni personligen tycker är bäst helt enkelt :)
Så långt som möjligt till ett ställe man vill resa till. Jag hade valt västkusten i USA personligen även om man kanske måste mellanlanda i Chicago eller Houston på vägen dit (dåligt med platser till Los Angeles och San Francisco även om de dyker upp om man är flexibel och kan tänka sig flyga från Munchen). Tokyo är ju en annan bra destination för att hitta tillgänglighet.
Du får nog väga in vad det kostar att flyga hem sen också om du bara göra en one-way. Är inte direkt billigt att flyga one-way från USA eller Japan, om man nu inte väljer Norwegian som har bra priser för det mesta

Vid 17 hade ju varit optimalt!
Men när jag söker på Lufthansa.com i slutet på nov hittar jag bara 10.40 flighten :(
De kanske har dragit ner till bara en flight om dagen till Chicago i så fall. Gjorde bara en random sökning på några dagar i november och hittar också bara den tidiga flighten. I somras fanns det två flighter i alla fall.

Tokyo är ett mycket bra förslag då det är bra flygtider dvs depart runt 18 ankomst 12.15 vilket ger dig så många timmar du önskar i FCT.
Sedan flyger du vidare till Singapore från Narita i NH first och till Jakarta i SQ F och sist till Bangkok med Thai.
Hem åker du med norsken och super ner dig!

Tokyo är ett mycket bra förslag då det är bra flygtider dvs depart runt 18 ankomst 12.15 vilket ger dig så många timmar du önskar i FCT.
Sedan flyger du vidare till Singapore från Narita i NH first och till Jakarta i SQ F och sist till Bangkok med Thai.
Hem åker du med norsken och super ner dig!
Ja just detta är det jag funderat på. Behöver eventuellt en enkel till Australien nästa år, roligare att åka F mer än halvvägs än hela färden i ekonomi :)

• Gilla
Reactions: Gus
De kanske har dragit ner till bara en flight om dagen till Chicago i så fall. Gjorde bara en random sökning på några dagar i november och hittar också bara den tidiga flighten. I somras fanns det två flighter i alla fall.
Två flighter om dagen till Chicago = sommartidtabellen.

Min vän och jag flög för några veckor sedan Mexico City-Frankfurt i Lufthansa F. Då vi inte är några stora Champagnedrickare så frågade vi om vi istället för Champagne före start kunde få en whisky och en öl. Jag älskar kombinationen att samtidigt sippa på en öl och en whisky, om du inte testat, prova! :). Kombinationen Warsteiner och Blue Label var bland det godaste jag någonsin druckit!

Jag har rest long haul i premiumkabiner en handfull gånger. Det vanligaste är väl att man blir erbjuden Champagne, vatten eller apelsinjuice som pre-departure drink. Hur pass vanligt är det att man kan beställa något annat än dessa standarddrycker före start, exempelvis en G&T, öl eller en whisky? Det borde vara större chans att lyckas i first än i business? Cabin crew har ju ganska mycket att stå i precis före start så jag antar att utfallet kan variera beroende på beläggningen i kabinen.
Jag vet att detta är lite (eller mycket) off topic, men serverar de verkligen Warsteiner i LH F?
Här i Holland så är det en riktig studentöl om jag får säga det själv.

Toppen