Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Det finns platser till Montreal idag onsdag om ni är sugna!

Tyvärr är sommarens semestermöjligheter passé, sen saknar jag några poäng ännu till 150k, men sen blir det nog först i maj, möjligen april som det ges tid för utsvävningar av denna dignitet. Lite trist att behöva vänta, men den som väntar på något gott osv =}

Jag kan även tänka mig att åka till Amerika och byta till Kanada där också, allt för att maximera timmarna i F medan man även tar sig till en destination man vill besöka :D

• Gilla
Reactions: Gus
Efter att ha plöjt igenom delar av tråden;
Jag har 2.5 timme mellan flygen i FRA, ankommer med LH C (Schengen) och fortsätter med LH F (Non-Schengen).
Är det för lite tid i FCT? Det blir min första gång i FCT och jag har inga cravings för en badanka, cigarrer eller whiskey. Tänkte mest sippa lite champagne och njuta. Missar jag något då, eller bör jag boka om till ett tidigare anslutningsflyg till FRA?

Jag har 2.5 timme mellan flygen i FRA, ankommer med LH C (Schengen) och fortsätter med LH F (Non-Schengen).
Är det för lite tid i FCT? Det blir min första gång i FCT och jag har inga cravings för en badanka, cigarrer eller whiskey. Tänkte mest sippa lite champagne och njuta. Missar jag något då, eller bör jag boka om till ett tidigare anslutningsflyg till FRA?
Min åsikt är: FCT ska man vara i på eftermiddagen/kvällen, så man kan njuta lite. Jag var där i måndags och "öppnade" stället klockan 5:30 för ett 4hr besök. Det blir ju rätt tråkigt efter ett par timmar anser jag... Sen iofs, om man gärna sitter och dricker god whisky, cognac och champagne innan frukost, då spelar väl inte tiden någon roll alls ;)

Förutsatt att allt går i tid kommer du att få ca 2h i FCT i så fall, det är väl lite lite kan jag tycka men betydligt bättre än ingenting alls. Om du inte tänkt testa igenom en massa saker så fungerar det ju helt klart med den korta tiden, du kommer hinna med bubbel tills du blir trött och äta mat och plocka charktallrik eller vad du nu vill äta.

Förutsatt att allt går i tid kommer du att få ca 2h i FCT i så fall, det är väl lite lite kan jag tycka men betydligt bättre än ingenting alls. Om du inte tänkt testa igenom en massa saker så fungerar det ju helt klart med den korta tiden, du kommer hinna med bubbel tills du blir trött och äta mat och plocka charktallrik eller vad du nu vill äta.
Fast ska man inte bada eller är rökare så är det rätt gott om tid. Man hinner gott och väl adoptera en anka, klämma en schnitzel och till och med dricka en bubblande dryck. Sedan har man en halvtimme på sig att sitta och titta ut på en parkeringsplats...

Tack för kommentarerna, det låter som om jag kommer klara mig fint med mina 2+ timmar.

Jag tyckte bubbel och GT'n smakade lika bra i FCL. Servicen var också riktigt bra även där så har du inga cravings kan du väl lika gärna spendera tiden i FCL?
Tanken har slagit mig men jag har samtidigt lagt ner blod, svett och tårar för att få till en flight från FRA för att just uppleva FCT så det känns ju som om man snavar på målsnöret om man går in i FCL.

Tack för kommentarerna, det låter som om jag kommer klara mig fint med mina 2+ timmar.

Tanken har slagit mig men jag har samtidigt lagt ner blod, svett och tårar för att få till en flight från FRA för att just uppleva FCT så det känns ju som om man snavar på målsnöret om man går in i FCL.
Bil till planet är viktigt för mig :). Så FCT slår FCL helt klart.

FCT kan vara magiskt men det beror ju lite på vad man gör och gillar. Om man inte ska bada, inte röker och dricker måttligt med alkohol så är FCT inget speciellt. Hämtning med bil är trevligt och maten är iofs bra men utsikten från FCT är allt annat än världsklass. Mitt mål med FCT är alltid maximalt med tid. Gärna hela dagen så att man verkligen kan njuta.

Vid senaste besöket var jag FILO (First In Last Out) och detta är idealiskt. På förmiddagen kan man ostört sitta och jobba så att man ligger lite före. Jag gillar heller inte att dricka alkohol på morgonen eller före lunch. Efter lunch kan man då njuta av mycket vin, champagne,whisky samt god mat i många timmar. När man börjar känna sig lite pömsig tar man ett bad och sedan är det dags att boarda. Det kan knalast bli bättre.

Ha en trevlig resa!

Min bror är vegetarian som äter fisk och skaldjur (vet inte vad man kan kalla det). Vi ska åka FRA - JFK i Lufthansa first. Finns det något skäl att förbeställa specialmat eller kommer han kunna äta och vara nöjd med det utbud som finns redan och som inte innehåller kött/fågel ?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen