Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Min bror är vegetarian som äter fisk och skaldjur (vet inte vad man kan kalla det). Vi ska åka FRA - JFK i Lufthansa first. Finns det något skäl att förbeställa specialmat eller kommer han kunna äta och vara nöjd med det utbud som finns redan och som inte innehåller kött/fågel ?

Det heter Pescetarian. Min flickvän är det och har aldrig några problem i första klass. Det finns alltid fisk eller vegetariska val. Hon förbeställer alltså INTE mat.

Är det bara jag som är nyfiken på hur du har bokat denna biljett? För om det är med Eurobonus så är det väl första gången vi ser Europa-Hawaii via Asien tillåtas? Trevlig resa hursomhelst!

Jag postade bokningen i lyckade bokningar för poäng precis. Den kostade 105k poäng, 5000 spänn och en voucher. Sjukt förvånad över att denna gick igenom, han jag pratade med sa att det var lugnt så länge jag hade exakt samma routing åt båda hållen. Planen från början var att köra två olika bokningar (efter att ha läst här om folk som försökt samma sak). Var osäker in i det sista och tänkte att det kanske skulle vara något misstag från Tallinns sida men nu sitter jag här i FCL...

Jag postade bokningen i lyckade bokningar för poäng precis. Den kostade 105k poäng, 5000 spänn och en voucher. Sjukt förvånad över att denna gick igenom, han jag pratade med sa att det var lugnt så länge jag hade exakt samma routing åt båda hållen. Planen från början var att köra två olika bokningar (efter att ha läst här om folk som försökt samma sak). Var osäker in i det sista och tänkte att det kanske skulle vara något misstag från Tallinns sida men nu sitter jag här i FCL...
Härligt, hoppas att det verkligen är så, och att du inte bara haft tur. Enjoy!

Någon som suttit längst fram i lufthansas 747-8 med sällskap? dvs 1A och 1K. Det ser ju riktigt trevligt ut men kan man prata med varandra mellan de stolarna?

Någon som suttit längst fram i lufthansas 747-8 med sällskap? dvs 1A och 1K. Det ser ju riktigt trevligt ut men kan man prata med varandra mellan de stolarna?
Det går bra att sitta där, själv satt jag på 3A och brorsan på 3D (eller vad den platsen nu har för nummer) och det var inga problem att prata med varandra där heller.

Toppen