Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Då var allt ombokat, blir EWR-MUC och direkt MUC-ARN.
För den som är intresserad finns det minst 2 platser LH F på SFO-MUC både den 3e och 4e juli. Finns även minst 2 platser till på FRA-ORD när vi åker, dvs minst 4 platser LH F har släppts på den flighten.
Riktigt bra med tillgänglighet för att boka LH F nu under sommaren kan jag konstatera.

• Gilla
Reactions: Gus
Ang Caviar så helt riktigt får man inte en 'egen burk' utan resultatet blir när man är ensam i kabinen att vagnen kommer fram igen och igen och igen. Efter ett halvt kilo Caviar och en halv liter kyld vodka så är inte resten av måltiden så intressant längre...

Frågar jag så är jag övertygad om att man får hela burken framställd. Och hela flaskan...

Om man anländer på Frankfurt i Lufthansa First och senare ska vidare. Hämtar de en vid planet i bil och skjutsar en till FCT? Och vad händer när man ska åka ex FRA-ARN? får man åka bil till det planet då trots att det t ex är Lufthansa C(men First-bokning hela vägen t ex EWR-FRA-ARN)?

En till fråga när jag ändå är igång. Skulle ni hellre ha en kort anslutning(ca 1h15m) i Frankfurt/FCT eller en lång(mer än 3 timmar) i München/FCL?

• Gilla
Reactions: Gus
En till fråga när jag ändå är igång. Skulle ni hellre ha en kort anslutning(ca 1h15m) i Frankfurt/FCT eller en lång(mer än 3 timmar) i München/FCL?
Om du vill besöka Lufthansa First Class Terminal (FCT) så bör du ha längre anslutningstid i Frankfurt än 1 timme 15 minuter.
Det går inte att göra airside transfer mellan vanliga delar av terminalen och FCT.

Jag skulle välja MUC FCL med 3 timmar.... Som @Dr.miles säger är 1h 15min väldigt kort...
Det som du egentligen bara vinner är bil ut till flyget från FCT...

Toppen